Sijainti: Pääsivu / Kouluille / Luontokerhot

Luontokerhot

Luonto osaksi koulun iltapäivätoimintaa!
Luontokerhot

Kuva: Heidi Sadonkorpi

Luonto-Liitolla on pitkät perinteet lasten luontokerhojen järjestämisessä. Luontokerhoissa ulkoillaan ja tutkitaan lähiluontoa, leikitään luontoleikkejä, askarrellaan ja kuullaan luontotarinoita. Positiiviset luontokokemukset edistävät läheisen luontosuhteen syntymistä. Luontokerho tukee lapsen kasvua ja myös kehitystä ympäristövastuulliseksi aikuiseksi.

Tarjoamme iltapäivätoiminnan ohjaajille koulutuspakettia, johon kuuluu ohjaajien koulutus, kerhoissa käytettävä opasmateriaali sekä mahdollisuus liittyä Luonto-Liiton kerhoverkostoon.

Koulutuksen sisältö:

• johdatus ympäristökasvatukseen
  • lapsen luontosuhteen ja ympäristövastuullisuuden tukeminen
  • käytännön ympäristö- ja luontokasvatuksen menetelmiä
  • ympäristövastuullisuus iltapäivätoiminnassa
  • Luonto-Liiton ympäristökasvatusoppaisiin tutustuminen

Koulutus kestää tilaajan toiveiden mukaan 3-6 tuntia.

Hyvä tietää:

Koulutus järjestetään tilauksesta. Koulutus voi olla paikkakuntakohtainen, mielellään useiden toimintapisteiden yhteinen tilauskurssi, tai esimerkiksi kahden kunnan iltapäivätoiminnan ohjaajien yhteinen koulutus.

Puolen päivän koulutuksen hinta on noin 50 €/osallistuja. Hinta vaihtelee koulutuksen kestosta, osallistujamäärästä ja valituista ympäristökasvatusoppaista riippuen.

Koulutus antaa eväitä suunnitella ympäristökasvatussisältöä iltapäivätoimintaan.

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous!

Malva Green, ympäristökasvatuspäällikkö

malva.green(at)luontoliitto.fi