Sijainti: Pääsivu / Kouluille / Kouluvierailut / Opettajalle

Opettajalle

Täältä voit tutustua Luonto-Liiton tarjoamien kouluvierailujen aiheisiin ja materiaaleihin, tilata vierailun luokallesi sekä antaa palautetta vierailusta. Lisätietoja: koulukiertuevastaava Anna Swanljung (etunimi.sukunimi@luontoliitto.fi)
Opettajalle

Kuva: Roni Rekomaa

Käytäntö

Kouluvierailu tilataan sähköisellä tilauslomakkeella Luonto-Liiton sivuilta. Kouluvierailukoordinaattori vahvistaa jokaisen tilauksen sähköpostitse muutaman päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Kun vierailija, jolle paikka ja ajankohta sopivat, varmistuu, ottaa hän itse yhteyttä opettajaan ja sopii vierailuun liittyvistä käytännön asioista. Koska kouluvierailijat ovat Luonto-Liiton vapaaehtoisia, ja moni tekee vierailuja opintojensa ohessa, joskus käy niin, ettei tilattua kouluvierailua ole mahdollisuutta toteuttaa. Mutta teemme parhaamme! Kaikki materiaali on myös vapaasti ladattavissa ja itse käytettävissä.

Opettajan läsnäolo

Opettajan on oltava kouluvierailijan pitämällä tunnilla läsnä koko vierailun ajan. Opettaja voi olla mukana seuraamalla tuntia sivusta tai osallistumalla keskusteluun ja harjoitteisiin. Tästä kannattaa sopia etukäteen kouluvierailijan kanssa. Opettaja on vastuussa oppilaista sekä järjestyksenpidosta vierailun ajan.

Keskustele kouluvierailusta luokassa

Oppilaille on hyvä kertoa tulevasta kouluvierailusta ja sen sisällöstä. Opettajan kannattaa tutustua materiaaliin jo etukäteen ja oppilaiden kanssa voidaan miettiä mahdollisia kouluvierailijalle esitettäviä kysymyksiä jo valmiiksi. Myös vierailua edeltäviä oppitunteja voi halutessaan suunnitella pohjustamaan tulevaa kouluvierailua.

Kustannukset

Kouluvierailut ovat kouluille maksuttomia. Mikäli tilaat kouluvierailun muulle paikkakunnalle kuin tilauslomakkeessa mainitut, pyydämme ilmoittamaan, voiko koulu osallistua kouluvierailijan matkakuluihin. Emme kuitenkaan pysty takaamaan vierailijan saamista jokaiselle paikkakunnalle.