Sijainti: Pääsivu / Kouluille / Kouluvierailut / Kouluvierailijalle / Koulutukset

Koulutukset

Tule lähettilääksi Itämeri-, metsä-, susi- tai kiertotalousaiheiselle koulukiertueelle!
Koulutukset

Kuva: Hanna Heikkilä

Kiinnostavatko sinua metsä-, Itämeri- ja / tai suurpetokysymykset? Haluaisitko lisätä lasten ja nuorten tietoisuutta metsien merkityksestä, auttaa heitä havaitsemaan omia vaikutusmahdollisuuksiaan Itämeren tilaan tai antaa aineksia susikeskusteluun? Siinä tapauksessa kouluttaudu lähettilääksi Luonto-Liiton koulukiertueelle! Samalla saat arvokasta työkokemusta.

Luonto-Liiton lähettiläät kiertävät kouluissa tutustuttamassa lapsia ja nuoria suomalaiseen luontoon kertomalla, yhdessä keskustellen ja erilaisten harjoitusten avulla. Pidetyistä vierailuista maksetaan lähettiläälle palkkio.

Lähettilään ei tarvitse olla aiheen asiantuntija, mutta pohjatietoa aiheesta on hyvä olla esim. oman koulutuksen tai harrastuneisuuden kautta. Kiinnostus ja innostus asiaa kohtaan sekä halu tarjota lapsille ja nuorille uusia näkökulmia ovat tärkeitä lähettilään ominaisuuksia. Lähettiläät saavat koulutuksessa käyttöönsä tarvittavat materiaalit ja oppaat.

Luonto-Liiton Itämeri-, metsä- ja susiähettiläänä pääset tekemään käytännön ympäristökasvatustyötä kouluissa. Kouluvierailijoiden pitämät tunnit tukevat opetussuunnitelmien kestävän kehityksen ja aktiivisen kansalaisuuden aihekokonaisuuksia.

Jos olet kiinnostunut tulemaan lähettilääksi, kerro se Luonto-Liiton koulukiertuevastaavalle. Hän kertoo sinulle, koska on tulossa seuraavia kouluvierailukoulutuksia ja saatat myös päästä kuunteluoppilaaksi jonkun vanhan lähettilään pitämälle vierailulle!

Ilmoitamme tulevista kouluvierailukoulutuksista myös tällä nettisivulla.

TULOSSA UUTTA KEVÄÄLLÄ 2018: Kiertotalous-teemaiset toiminnalliset kouluvierailut yläkouluihin. Kerromme tällä sivulla, kun kouluvierailijoiden haku käynnistyy. Pysy kuulolla!

Lisätietoja: Anna Swanljung, koulukiertuevastaava

anna.swanljung(ät)luontoliitto.fi