Sijainti: Pääsivu / Kouluille / Kouluvierailut / Kouluvierailijalle / Koulutukset

Koulutukset

Tule lähettilääksi Itämeri-, metsä- tai susiaiheiselle koulukiertueelle!
Koulutukset

Kuva: Hanna Heikkilä

Kiinnostavatko sinua metsä-, Itämeri- ja / tai suurpetokysymykset? Haluaisitko lisätä lasten ja nuorten tietoisuutta metsien merkityksestä, auttaa heitä havaitsemaan omia vaikutusmahdollisuuksiaan Itämeren tilaan tai antaa aineksia susikeskusteluun? Siinä tapauksessa kouluttaudu lähettilääksi Luonto-Liiton koulukiertueelle! Samalla saat arvokasta työkokemusta.

Luonto-Liiton lähettiläät kiertävät kouluissa tutustuttamassa lapsia ja nuoria suomalaiseen luontoon kertomalla, yhdessä keskustellen ja erilaisten harjoitusten avulla. Pidetyistä vierailuista maksetaan lähettiläälle 30 euron palkkio / 90 minuutin vierailu.

Lähettilään ei tarvitse olla aiheen asiantuntija, mutta pohjatietoa aiheesta on hyvä olla esim. oman koulutuksen tai harrastuneisuuden kautta. Kiinnostus ja innostus asiaa kohtaan sekä halu tarjota lapsille ja nuorille uusia näkökulmia ovat tärkeitä lähettilään ominaisuuksia. Lähettiläät saavat koulutuksessa käyttöönsä tarvittavat materiaalit ja oppaat.

Koulutukset ovat lähettilääksi ryhtyville maksuttomia. Kerro ilmoittautuessasi lyhyesti, miksi haluat lähettilääksi ja millä alueella voit tunteja pitää.

Myös edellisinä vuosina koulutuksen saaneet lähettiläät voivat osallistua kiertueeseen.

Ajankohtaista:

Uusien Itämeri-lähettiläiden haku käynnissä! Koulutus Helsingissä 3.9.2016. Lue lisää tästä!

Lisätietoja: Anna Swanljung, koulukiertuevastaava

anna.swanljung(ät)luontoliitto.fi