Sijainti: Pääsivu / Kouluille / Kouluvierailut / Kouluvierailijalle / Koulutukset

Koulutukset

Haluatko Luonto-Liiton kouluvierailijaksi?
Koulutukset

Kuva: Hanna Heikkilä

Kiinnostavatko sinua ympäristökasvatus ja luonto- ja ympäristöasiat? Haluaisitko lisätä lasten ja nuorten tietoisuutta metsien merkityksestä, auttaa heitä havaitsemaan omia vaikutusmahdollisuuksiaan Itämeren tilaan, herätellä kansalaistoimintaan vieraslajien osalta tai antaa aineksia suurpetokeskusteluun? Siinä tapauksessa kouluttaudu kouluvierailijaksi Luonto-Liiton koulukiertueelle! Samalla saat arvokasta työkokemusta.

Luonto-Liiton kouluvierailijat kiertävät kouluissa tutustuttamassa lapsia ja nuoria suomalaiseen luontoon ja ympäristöaiheisiin kertomalla, yhdessä keskustellen ja erilaisten toiminnallisten harjoitusten avulla. Pidetyistä vierailuista maksetaan kouluvierailijalle palkkio.

Kouluvierailijan ei tarvitse olla aiheen asiantuntija, mutta pohjatietoa aiheesta on hyvä olla esim. oman koulutuksen tai harrastuneisuuden kautta. Kiinnostus ja innostus asiaa kohtaan sekä halu tarjota lapsille ja nuorille uusia näkökulmia ovat tärkeitä kouluvierailijan ominaisuuksia. Kouluvierailijat saavat koulutuksessa käyttöönsä tarvittavat materiaalit ja oppaat.

Luonto-Liiton kouluvierailijana pääset tekemään käytännön ympäristökasvatustyötä kouluissa. Kouluvierailijoiden pitämät tunnit tukevat opetussuunnitelmien kestävän kehityksen ja aktiivisen kansalaisuuden aihekokonaisuuksia. Kouluvierailijana edustat myös Luonto-Liittoa ja sen arvoja.

Jos olet kiinnostunut tulemaan kouluvierailijaksi, kerro se Luonto-Liiton koulukiertuevastaavalle. Hän kertoo sinulle, koska on tulossa seuraavia kouluvierailukoulutuksia ja saatat myös päästä kuunteluoppilaaksi jonkun kokeneen kouluvierailijan pitämälle tunnille!

Ilmoitamme tulevista kouluvierailukoulutuksista myös tällä nettisivulla.

Tulevat koulutukset:

Vieraslajivierailukoulutus Jyväskylässä 9.11.2019

Ilmoittautumislomake

Kysy lisätietoja koulutuksista koulukiertuevastaavalta (katri.pasanen@luontoliitto.fi)