Sijainti: Pääsivu / Kevätpäivät 2020

Luonto-Liiton kevätpäivät

Luonto-Liiton kevätpäivät on peruttu vuodelta 2020 epidemiatilanteen vuoksi. Niiden sijaan järjestetään syyspäivät. Seuraa tiedotusta ja tule mukaan!

Luonto-Liiton syyspäivät järjestetään etäyhteydellä 10.-11.10.2020. Tervetuloa mukaan!

Ohjelmassa työpajoja ympäristövaikuttamisesta, koulutusta ympäristökasvatuksesta, retkeilyä, hengailua ja jutustelua muiden nuorten luontoihmisten ja aktivistien kanssa – mutta tällä kertaa Zoomin välityksellä.

Luonto-Liiton varsinaisten syyspäivien sijaan järjestetään pienimuotoisemmat etäsyyspäivät. Tapahtuman tarkempi ohjelma ja aikataulu julkaistaan myöhemmin. Voit ehdottaa toiveita tapahtuman ohjelmasta ja toteutuksesta. Emme ole ennen järjestäneet tämäntyyppistä etätapahtumaa, joten vinkit ja ideat etenkin teknisestä toteutuksesta otetaan lämmöllä vastaan.

Tapahtumaan voi osallistua etänä itsekseen tai yhdessä oman piirinsä tai paikallistoimintaryhmänsä väen kanssa. Mikäli epidemiatilanne sallii, kannustamme piirejä kokoamaan omaa väkeään yhteen osallistumaan porukalla etäsyyspäiviin saman ruudun ääressä.

Toivomme, että pienet online-syyspäivät paikkaavat edes jossain määrin sitä aukkoa, jonka varsinaisen tapahtuman peruuntuminen tältä vuodelta jättää. Valitettavasti epidemiatilanteen vuoksi suurta valtakunnallista väentapaamista ei ole viisasta järjestää livenä. Juuri nyt ei ole oikea aika kutsua puoltasataa luontoliittolaista reissaamaan eri puolilta maata saman katon alle. Emme halua vaarantaa kenenkään turvallisuutta, emmekä rohkaista tarpeettomaan matkustamiseen ja riskinottoon. (Ja haluaisiko joku syyspäivät, joissa ei voisi halailla, telmiä ja muodostaa kasoja?)

Ensi vuoden kevätpäivien tilanne on myös edelleen auki niin kauan, kun pandemian kehityssuunta on epävarma. Järjestämisnakki pysyy Varsinais-Suomen piirillä, mutta suunnitelmia aletaan edistää vasta vuodenvaihteen jälkeen, tilannetta tarkastellen ja järjestämisen mahdollisuuksia pohtien.

Lisätietoja antaa tapahtuman koordinaattori:

Milla Aalto
milla.m.aalto[ät]utu.fi
050 5722 345

Etäsyyspäivien ohjelma ja ilmoittautumisohjeet Luonto-Liiton tapahtumakalenterissa >>

Mitkä kevätpäivät?

Kevätpäivät on Luonto-Liiton väentapaaminen. Se on kaikkien luontoliittolaisten ja liiton toiminnasta kiinnostuneiden yhteinen tapahtuma, jonne saapuu nuoria ja vähän vanhempiakin ympäristövaikuttamisesta ja luonnonharrastuksesta kiinnostuneita ihmisiä ympäri maan tapaamaan toisiaan, viettämään aikaa yhdessä, oppimaan uutta, suunnittelemaan ja kehittämään järjestön toimintaa, olemaan luonnossa ja rentoutumaan.

Kevätpäivät on suunnattu etenkin nuorille Luonto-Liiton jäsenille sekä muille luonnosta ja ympäristöstä kiinnostuneille noin 15-29-vuotiaille. Lisäksi on tarjolla ohjelmaa lapsille, minkä toivotaan kannustavan myös perheleiri- ja luontokerhotoiminnassa mukana olevia tulemaan kevätpäiville.

Epidemiatilanteen vuoksi kevätpäivät 2020 peruttiin. Niiden sijaan järjestetään syyspäivät. Nämä sivut sisältävät tietoa perutuista kevätpäivistä.

Kuva syksyn lehdistä © Milla Aalto

kuuluu seuraaviin kategorioihin: