Sijainti: Pääsivu / Toiminta

Kessun toiminta

Kessu on tekijöidensä näköinen. Luontoliittoilu voi tarkoittaa metsässä retkeilyä, kasvisruuan kokkausta, rentoa hengailua, satupolkuja lapsille - mitä vain, mikä sykähdyttää meitä luontoihmisiä ja on hyväksi luonnolle! Kessu järjestää monenlaista toimintaa, kuten kerhoja, retkiä, leirejä ja erilaisia tapahtumia, ympäri vuoden. Piiri osallistuu toimijoiden kiinnostuksen mukaan valtakunnallisiin ympäristöpoliittisiin tapahtumiin kuten Älä osta mitään -päivään yhteistyössä muiden järjestöjen kanssa. Kaikki ovat tervetulleita mukaan toimintaamme! Ota yhteyttä vastaaviimme tai Kessun sähköpostiosoitteeseen kessu[at]luontoliitto.fi.

Luontokerhot

Steinerkoulun luontokerho kokoontuu Steinerkoululla perjantaisin. Lisätietoja saa kerhon ohjaajalta Anna-Maijalta osoitteesta anna-maija.a-m.kotilainen[at]student.jyu.fi

Perheet lähmetsään! -perhekerho

Perhekerho nimeltä "Perheet lähimetsään!" kokoontui kesällä 2015 lähimetsähengessä ja toimii osana Luonto-Liiton Lähimetsät haltuun! -kampanjaa. Kerhon puitteissa vietetään aikaa lähimetsissä ja ihmetellään luonnon rikkauksia koko perheen voimin. Toiminta jatkuu keväällä 2016.

Lisää kerhoja suunnitteilla!

Mikäli sinulla olisi kiinnostusta ryhtyä ohjaamaan Luonto-Liiton kerhoa, niin ota rohkeasti yhteyttä kerhovastaavaamme Essiin (lakso.essi[at]gmail,com). Ohjaajille on tarvetta, ja Luonto-Liitto järjestää ohjaajakoulutuksia.

Leirit

Kessu järjestää kesäkuussa 2016 Jyväskylässä luontoleirin.

Lisätietoa leiristä: http://www.luontoliitto.fi/kessu/lapsille/leirit

Retket ja vaellukset

Lisätietoa retkistä: http://www.luontoliitto.fi/kessu/nuorille

Kessu on perinteisesti järjestänyt yhteistyössä Uudenmaan piirin (LUP) kanssa vaelluskurssia heinäkuussa. Myös muita retkiä ja vaelluksia järjestetään, joten seuraa tiedotusta! Lisätietoja voi kysellä retkivastaava Asserilta: asseri.laitinen[at]gmail.com

Keski-Suomen metsäryhmä

Keski-Suomen metsäryhmä on Luonto-Liiton metsäryhmän kädenjatke, jonka tarkoituksena on aktivoida Keski-Suomen metsiensuojelua käytännössä. Ryhmässä tiedotetaan mm. suojelunarvoisista kohteista ja ajankohtaisista leimikoista, laitetaan kutsuja kartoitusreissuille ja kaikkea muuta meidän alueen metsiin liittyvää. Lisätietoja voit kysyä metsävastaavaltamme Miialta: miia.p.kokkonen[at]student.jyu.fi

Muut tapahtumat

Kessu järjestää myös yksittäisiä tapahtumia, toimintapäiviä ja tempauksia. Teemme yhteistyötä muiden järjestöjen kanssa, ja olemme tehneet vierailuja esimerkiksi nuorisotaloille ja kouluihin. Jos yhteistyö Kessun kanssa kinnostaa, ota rohkeasti yhteyttä!

Seuraathan tapahtumakalenteriamme osoitteessa http://www.luontoliitto.fi/kessu/tapahtumat. Sieltä löytyy tietoa yksittäisistä Kessun tapahtumista. Myös Facebook-sivullamme tiedotetaan ajankohtaisista asioista.

Ympäristöpolitiikka ja ympäristönsuojelu

Kessu ottaa tarpeen mukaan kantaa ajankohtaisiin ympäristökysymyksiin.

Tule mukaan toimintaan ja suunnittelemaan sitä!

Kysy lisätietoja ajankohtaisesta ympäristötoiminnasta Luonto-Liiton Keski-Suomen piirin alueella sähköpostitse: kessu[ät]luontoliitto.fi

« joulukuu 2016 »
joulukuu