Sijainti: Pääsivu / Nuorille

Nuorille

Kessun toiminta nuorille ja nuorille aikuisille
Nuorille

Kuva: Sanna Peltonen

Kessu järjestää alueellaan nuorille monenlaista toimintaa, kuten erilaisia retkiä ja tempauksia. Kessun alaisuudessa toimii myös Keski-Suomen metsäryhmä, johon metsäasioista kiinnostuneet voivat pyytää liittyä.

Retket

8.3. PÖLLÖRETKI

Retki tehdään autoilla kiertäen Jyväskylän lähiseutua ja illan päätteeksi käydään vielä nuotion ääressä rauhoittumassa ja kuuntelemassa yöpuulle astuvan metsän ääniä. Retki kestää noin 4-5 h.

- Lähtö klo 18, Sepänaukion parkkipaikka, Sepänkatu.
- Varaa muutama euro bensarahaa.
- Ilmoittautumiset ja lisätiedot: o44 566429o, asseri.laitinen[at]gmail.com /Asseri (mainitse ilmoittautumisen yhteydessä, onko sinulla auto käytössäsi).
- Säävaraus (tavoitteena tyyni ja poutainen ilta).

20.-22.5. NUORTEN RETKILUONTOLEIRI

Keurusseudun luonnonystävien järjestämä soutu-/ melontavaellus Keurusselällä. Lähtö perjantaina iltapäivällä ja paluu sunnuntaina iltapäivällä. Yövymme teltoissa. Leppoisan retkeilyn lomassa tutustutaan matkan luontokohteisiin osallistujien kiinnostuksen mukaan.
Leirin hinta on 0€, mutta eväiden oston jokainen kustantaa itse. Retkeilyvarusteita saa tarvittaessa lainaksi.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset: 040 5743645, aallonmatti[at]hotmail.com /Matti Aalto

Muut tapahtumat

18.-20.3. Luonto-Liiton Talvipäivät Kokkolan Ohtakarilla

HUOM! Jyväskylästä järjestetään Talvipäiville yhteiskyyditys. Ota yhteyttä osoitteeseen: kessu[at]luontoliitto.fi

Talvipäivät on luontoliittolaisten väentapaaminen, jonne ovat tervetulleita kaikki luontoliittolaiset, uudet, vanhat, aktiivit ja passiivit sekä myös muut kiinnostuneet.

Tänä vuonna Talvipäivät järjestää Luonto-Liitto Pohjanmaa kotiseudullaan Pohojanmaalla, pienellä karun kauniilla Ohtakarin saarella. Saarella on kalastajakylä ja saaren vieressä Vattajanniemellä on samalla sekä Natura 2000-verkostoon kuuluva Pohjois-Euroopan tärkein dyyniluontotyyppien suojelualue että puolustusvoimien käyttämä ilmatorjunnan ampuma-alue ja aseteollisuuden koeammunta-alue. Alueesta on kaavailtu kansallispuistoakin.

Talvipäivillä on ohjelmassa edellisvuosien tapaan retkiä lähiympäristöön, mielenkiintoisia työpajoja, luentoja, keskusteluja, aktivismia sekä mukavaa yhdessäoloa saunomisen ja hassuttelun myötä. Tänä vuonna ohjelman teemana on ilmasto ja ympäristötoiminta. Juhlistamme myös Luonto-Liiton piirien 40-vuotissyntymäpäiviä.

« syyskuu 2016 »
syyskuu