Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Vaikuta! Kuva- ja kirjoituskilpailu

Vaikuta! Kuva- ja kirjoituskilpailu

Luonto-Liiton Keski-Suomen piiri järjestää avoimen kuva- ja kirjoituskilpailun kaikille alle 30-vuotiaille lapsille ja nuorille. Kilpailun teemana on vaikuttaminen ja ympäristö. Miten saat äänesi kuuluviin? Miten voit vaikuttaa lähiympäristöösi? Yksin vai yhdessä? Mielipidekirjoituksella vai mielenosoituksella? Minkälaisia mielikuvia vaikuttaminen sinussa herättää? Kirjoita runo, lyhyt tarina, piirrä tai maalaa kuva tai ota valokuva vaikuttamisesta tai siitä mitä vaikuttaminen sinulle merkitsee. Kilpailuaikaa on 26.11.2020 saakka.
Vaikuta! Kuva- ja kirjoituskilpailu

Kuva: Laura Auvinen

Vaikuta! - kuva- ja kirjoituskilpailussa menestyneille jaetaan palkinnot ja kunniamaininnat Jyväskylän kaupungin pääkirjastolla (1. krs. pieni lava) la 5.12.2020 klo 13 alkaen. Tilaisuudessa mukana mm. kirjailija Roope Lipasti, joka toimii kirjallisten töiden tuomaristossa. Palkintojenjakotilaisuuden jälkeen kirjaston toisessa kerroksessa avataan kilpailutöistä koostettu näyttely, jota voi käydä ihailemassa vuoden loppuun saakka.
Tilaisuudessa on maskisuositus ja pyrimme pitämään asianmukaiset turvavälit. Palkintojenjako striimataan Kessun instagramiin (ig: kessu_luontoliitto) ja näin ollen etäosallistuminen on mahdollista.

Kilpailua sponsoroi:
Keskisuomalainen, Laajis, Jyväskylän kaupungin teatteri, Taidetarvikeliike Artlo ja Ruohonjuuri.

Lisätietoja: Inka Vesala p. 041 4409099

1. Kilpailuaika: 1.10-26.11.2020

2. Kilpailuun voivat osallistua kaikki alle 30-vuotiaat!

3. Kilpailussa on neljä sarjaa
               1. Kuvallinen tuotos alle 13-vuotiaat

2. Kirjallinen tuotos alle 13-vuotiaat

3. Kuvallinen tuotos 13–29-vuotiaat

4. Kirjallinen tuotos 13–29-vuotiaat

4. Tekstin, piirroksen tai valokuvan tulee olla kilpailijan itsensä tuottama ja hänellä tulee olla teokseen täydet oikeudet.

5. Mikäli kuvassa esiintyy tunnistettavia henkilöitä, tulee kuvaajalla olla kuvassa esiintyvien suostumus kuvien julkaisuun.

6. Kilpailuun osallistuminen: Lähetä teksti tai valokuva tai hyvälaatuinen valokuva piirroksesta tai maalauksesta sähköpostitse osoitteeseen kessu@luontoliitto.fi tai postitse: Luonto-Liiton Keski-Suomen piiri, Kauppakatu 2 E 1, 40100 Jyväskylä. Säilytä alkuperäinen teos itselläsi sen mahdollista jatkokäyttöä varten (esimerkiksi loppunäyttely).

7. Parhaat kilpailutyöt julkaistaan Keskisuomalaisessa sekä Luonto-Liiton jäsenlehdissä, Siepossa ja Nuorten Luonnossa sekä Luonto-Liiton sosiaalisen median alustoilla.

8. Kirjallinen tuotos maksimissaan 9000 merkkiä, fonttikoko 12, riviväli 1,0. Piirroksen tai maalauksen maksimikoko A2. Valokuvan maksimikoko 5 Mt.

9. Kilpailutöitä voidaan luovuttaa anonyymeinä tieteellisen tutkimuksen käyttöön.

10. Kilpailun voittajat julkistetaan lauantaina 5.12.2020 Jyväskylän pääkirjastolla kilpailun lopputapahtumassa. Voittajatyöt sekä raadin valitsemat parhaat työt ovat esillä näyttelyssä Jyväskylän pääkirjastolla kuukauden ajan.

11. Palkinnot:
                1. Kuvallinen tuotos alle 12-vuotiaat: 100 e lahjakortti taidetarvikekauppa Artloon
                2. Kirjallinen tuotos alle 12-vuotiaat: 100 e lahjakortti kirjakauppaan
                3. Kuvallinen tuotos 13–29-vuotiaat: 100 e lahjakortti taidetarvikekauppa Artloon
                4. Kirjallinen tuotos 13–29-vuotiaat: 100 e lahjakortti kirjakauppaan

Lisäksi kilpailussa jaetaan kunniamainintoina mm. teatterilippuja Jyväskylän kaupunginteatteriin, päivälippuja Laajiksen laskettelurinteeseen ja seikkailupuistoon sekä Ruohonjuuren tuotepalkintoja.

« lokakuu 2021 »
lokakuu