Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Kessu mukana Jyväskylän kaupungin nuorisotyön ympäristöteemaisella leirillä

Kessu mukana Jyväskylän kaupungin nuorisotyön ympäristöteemaisella leirillä

Kessulaiset kävivät pitämässä rastiradan Tourujoen luontopolulla sekä metsäaiheisen draamahetken Saarijärven ratsutilalla Jyväskylän kaupungin nuorisotoimen ympäristöleiriläisille.

Jyväskylän kaupungin nuorisotoimi järjesti kesäkuun alussa kahden viikon ympäristöteemaisen leirin. Kessu oli mukana järjestämällä ohjelmaa kahdelle leripäivälle.

5.6. lähdimme leiriläisten kanssa Tourujoen rehevänkauniille luontopolulle. Välillä pysähdyttiin rasteille, joiden aiheita olivat ihmisen jäljet metsässä, uhanalaisten lajien suojelu, metsään liittyvä kulttuuriperintö sekä Tourujoen luonnon erityispiirteet. Rastirataan liittyi leikkimielinen kisa, jonka voittaja sai palkinnoksi Luonto-Liiton jäsenyyden vuodeksi sekä kangasmerkin. Tervehdimme matkalla liito-oravan asuinpuuta ja tapasimme pitkospuilla hyppivän rastaanpoikasen. Aurinko paistoi mukavasti retken ajan, ja oli mukava pistäytyä nauttimassa lähimetsän ihmeistä.

11.6. kaksi kessulaista oli mukana ympäristöleirin päiväretkellä Saarijärvelle. Retkeen kuului tutustuminen Purolan farmiin sekä Tapperien taiteilijataloon, jossa vietettiin Naoji Ishiyaman näyttelyn avajaisia keskisuomalaisten taiteilijoiden Matka maan keskipisteeseen -näyttelysarjan merkeissä. Purolan farmilla vedimme lähimetsäteemaisen Tapaus Takametsä -prosessidraaman, jota Luonto-Liiton metsälähettiläät vetävät myös kouluvierailuillaan.

Kessulaisilla oli hauskaa ympäristöleiriläisten kanssa. Kiitämme Jyväskylän nuorisotointa yhteistyöstä, joka toivottavasti jatkuu tulevaisuudessakin!

« joulukuu 2016 »
joulukuu