Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Kessun ravintolapäivä: Palokärjen Pakuripaari

Kessun ravintolapäivä: Palokärjen Pakuripaari

Ravintolapäivänä 15.2.2015 Kessu kantoi kortensa kekoon vanhojen metsien puolesta.

Ravintolapäivänä 15.2. Kessulla oli Mäki-Matin perhepuiston ja Harjun pulkkamäen kupeessa oma suloinen pieni ravintolapöytä nimeltään Palokärjen Pakuripaari. Tarjolla oli nimiherkkuna ja vetonaulana toimineen parkuri- eli tikkateen lisäksi valkoselkätikan laskiaispullia mantelimassalla tai hillolla,pikkutikan pasteijoita suppilovahveroilla ja soijarouheella sekä pohjantikan paprikanyyttejä. Kaikki myymämme herkut olivat luontoa ja eläimiä kunnioittaen vegaanisia. Pakuri ja suppilovahverot tulivat toki suoraan lähimetsistä.

Kuva: Maiju Laitanen

Tikkatee oli sen verran suuri hitti, että se pääsi välillä loppumaan, mutta lisää saatiin haettua. Muut herkut myytiin viimeistä myöten, mutta ne eivät loppuneet ennen aikojaan - täydellisesti mitoitettu leipomusmäärä siis!

Kulujen vähentämisen jälkeen ravintolamme tuotti tuottoa reilut 150 euroa. Sijoitimme rahat meille ja palokärjille rakkaiden vanhojen metsien suojeluun luonnonperintösäätiön kautta. Ravintolapäivää järjestäneille kessulaisille jäi kylmästä säästä huolimatta lämmin olo ja hyvä mieli - toivottavasti kaikille vieraillekin!

Kuva: Maiju Laitanen

« tammikuu 2017 »