Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Luontokerho-ohjaajakoulutus Jyväskylässä

Luontokerho-ohjaajakoulutus Jyväskylässä

Tervetuloa Luonto-Liiton luontokerho-ohjaajakoulutukseen Jyväskylään lauantaina 19.11.2016 klo. 11-16.
Milloin 19.11.2016
alkaa 11:00 loppuu 16:00
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Mikä?

Luonto-Liitto on vuonna 1943 perustettu lasten ja nuorten luontoharrastus- ja ympäristönsuojelujärjestö. Luonto-Liitolla on pitkät perinteet lasten luontokerhojen järjestämisessä. Luontokerhoissa ulkoillaan ja tutkitaan lähiluontoa, leikitään luontoleikkejä, askarrellaan ja kuullaan luontotarinoita. Luontokerho tukee lapsen kasvua ja myös kehitystä ympäristövastuulliseksi aikuiseksi.

Luonto-Liitto kouluttaa uusia kerho-ohjaajia eri puolella Suomea, ja koulutuksen jälkeen kerho-ohjaajat voivat perustaa oman luontokerhonsa lapsille palkkaa vastaan. Keski-Suomen piirillä on myös jo toiminnassa olevia kerhoja, joiden ohjaajaksi kaipaamme uusia innokkaita ohjaajia.

Missä?

Koulutus järjestetään Jyväskylän Luontomuseolla 19.11. klo. 11-16 ja osallistumismaksu on  30€ ei-jäsenille ja 10€ Luonto-Liiton jäsenille. Jos haluat liittyä samalla Luonto-Liiton jäseneksi, maksaa koulutus+jäsenyyspaketti 35€ (jäsenyys 25€ + koulutus 10€).

Kenelle?

Koulutus soveltuu kaikille luonnosta ja opetuksesta kiinnostuneille ihmisille. Koulutuksesta ja kerho-ohjaajana toimimisesta saa hyvää työkokemusta tulevaisuuden varalle, joten erityisesti opeopintoja suorittavat tai niitä harkitsevat, nyt kannattaa hypätä mukaan!

Koulutuksen sisältö?

·         johdatus ympäristökasvatukseen

·         lapsen luontosuhteen ja ympäristövastuullisuuden tukeminen

·         käytännön ympäristö- ja luontokasvatuksen menetelmiä