Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Tunnelmia kevätseurantaretkeltä Vuorilammelle

Tunnelmia kevätseurantaretkeltä Vuorilammelle

Lauantaina 11.4.2015 Kessu ja Mäki-Matin perhepuiston tuki ry järjestivät yhteisen kevätseurantaretken Huhtasuon Vuorilammelle Jyväskylässä.  Retkelle osallistui 24 aikuista ja 31 alle 10-vuotiasta lasta. Suurin osa vanhemmista oli yli 30-vuotiaita.

Retkellä kuljimme noin kilometrin matkan Kangasvuoren luontopolulla, päämääränämme Vuorilammen rannalla sijaitseva kota. Lapsentahtisesti kuljetulla matkalla näimme monia kevään merkkejä: jo heti alussa lapset innostuivat vuolaana virtaavasta kevätpurosta, ja metsään tultuamme pitkospuut veivät yli kevättulvaisen kosteikon. Yhdessä kuuntelimme peippojen laulua, etsimme liito-oravan papanoita suurten kuusten juurelta ja ihmettelimme aikaisimpien muurahaisten vilistelyä keon aurinkoisella laidalla.

Vuorilammella tehtiin tulet ja kaivettiin eväät esille. Evästelyn lomassa mietimme vielä lasten kanssa, mitä kaikkea kevään merkkejä näimmekään. Monet löysivät hienoa ohutta jäätä lammen rannasta ja muutama rakensi kaarnalaivan puroa varten. Pari tuntia reipasta ulkoilua mainiossa kevätauringossa sai retkeilijät iloiselle mielelle ja pienimmät väsähtivät paluumatkalla kantorinkkoihin vanhempiensa selässä!

Mukava yhteistyö Mäki-Matin perhepuiston tukiyhdistyksen kanssa jatkuu viimeistään syyskuun alussa, mahdollisesti jo aiemmin.

Retkioppaana toimi ja tarinan kirjoitti

Kessun metsävastaava Miia

Kevätseurantaretki2