Sijainti: Pääsivu / Itämeri / Hae itämerilähettilääksi kesäksi 2022

Hae itämerilähettilääksi kesäksi 2022

Hei Itämerestä kiinnostunut nuori!

Lähde mukaan itämerilähettilääksi Muoviton meri -kiertueelle ja pääset tekemään tärkeää työtä Itämeren ja rantojemme hyväksi!

HAE ITÄMERILÄHETTILÄÄKSI KESÄKSI 2022!

Viimeinen ilmoittautumispäivä 27.4. ja ilmoitamme valituille 29.4.

Luonto-Liitto ja John Nurmisen Säätiö järjestävät jälleen kesällä 2022 yhteisen Muoviton meri -kiertueen.

Itämerilähettiläät järjestävät kesän ja alkusyksyn aikana eri puolella Suomea Muoviton meri -tapahtumia. Tapahtumissa tuodaan esille merten roskaantumista ja miten jokainen voi omilla valinnoillaan vaikuttaa merten tilaan. Lisäksi tapahtumissa kannustetaan rannoilla olevia ihmisiä siivoamaan yhdessä lähirantoja tarjoamalla heille siivousvälineet.

Sinulla ei tarvitse olla aiempaa kokemusta tai tietoa Itämerestä, vaan tärkeintä on reipas mieli ja kiinnostus aiheeseen. Itämerilähettiläiksi voivat hakea kaikki 12-vuotiaat ja sitä vanhemmat Itämeren ystävät.

Muoviton meri -tapahtumat kestävät yleensä noin neljä tuntia ja lähettiläille maksetaan palkkio 20 euroa tunnilta.

Koulutamme kaikki itämerilähettiläät tehtäväänsä huolella. Lähettiläiden koulutukseen voi osallistua kolmella tavalla:

1. Voit hakea mukaan Luonto-Liiton Itämeritoimijoiden koulutusleirille Saaristomerellä Örön saarella 6.8.5. Lue lisää Örön koulutusleiristä täältä!

2. Etänä lauantaina 7.5.

3. Etänä myöhemmin toukokuun lopulla (ajankohta vahvistuu myöhemmin).

Suosittelemme kaikkia uusia sekä vanhoja lähettiläitä osallistumaan koulutukseen.

Itämerilähettilästoiminta tiivistetysti:

1. Hae itämerilähettilääksi täyttämällä hakulomake.

2. Osallistu koulutukseen 7.5. Öröllä tai etänä tai myöhemmin etänä.

3. Osallistu Muoviton meri -tapahtumaan tai järjestä itse sellainen.
Tapahtumat ovat neljän tunnin mittaisia julkisia (kaikille avoimia) tapahtumia. Voit järjestää tapahtuman esim. kotikaupunkisi tai mökkipaikkakuntasi rannalla, kuntasi suosituimman kesätapahtuman aikaan, sup-/kajakki plogging -retkenä tai vaikka Itämeripäivänä.

Ilmoita tapahtumasta tällä lomakkeella (voit ilmoittaa jo nyt tai koulutuksen käytyäsi)!

4. Saat palkkion (20€/h) Luonto-Liitolta, jota John Nurmisen Säätiö tukee.

Lisätietoja saat Muoviton meri kiertueen koordinaattorilta Otso Piitulaiselta. Itämerikoulutusleiristä lisätietoa saat vapaaehtoisvastaava Ville Laitiselta.

otso.piitulainen@luontoliitto.fi
ville.laitinen@luontoliitto.fi / 0447006113

Hae itämerilähettiläksi täyttämällä tämä lomake:  Hae itämerilähettilääksi Muoviton meri -kiertueelle

Ilmoita Muoviton meri -tapahtumasi tällä lomakkeella!

Muoviton meri -kiertue toteutetaan yhteistyössä John Nurmisen Säätiön kanssa.