Sijainti: Pääsivu / Itämeri / Ajankohtaista / Muoviton meri -kiertue 2022

Muoviton meri -kiertue 2022

Kuva: Lauri Humalajoki

Tule mukaan tekemään pieni, mutta hyvin tärkeä teko Itämeren puolesta! Osallistu Itämeren rantojen siivoustalkoisiin ja opi lisää siitä, mitkä todella ovat Itämeren suurimmat haasteet tällä hetkellä. Me toimitamme talkoo varusteet ja teemme kaiken mahdollisimman helpoksi sinulle!

Luonto-Liitto ja John Nurmisen Säätiö ovat järjestäneet vuodesta 2019 lähtien yhteistä Muoviton meri -kiertuetta, jossa tuodaan esille merten roskaantumista, ja miten jokainen voi omilla valinnoillaan vaikuttaa siihen.

Järjestämme kesän aikana eri puolella Suomea tapahtumia, joiden tavoite on kannustaa ihmisiä toimimaan Itämeren hyvinvoinnin puolesta. Pääset omin silmin näkemään rantoja tarkastellessa sen, kuinka roskaantuminen on edelleen suuri ongelma. Tarjoamme kaikille mahdollisuuden tehdä pienen hyvän teon Itämeren puolesta: roskien siivoamisen. Jaamme tapahtumissa roskapihtejä sekä pusseja ja annamme ihmisille helpon tavan auttaa rakasta Itämerta.

Voit myös tulla keskustelemaan ja oppimaan esimerkiksi, mikä on suurin mikromuovin lähde Suomenlahdella, tai mikä onkaan yleisin kaupunkirantojen roska!
Jokainen tapahtuma on ainutlaatuinen ja sisältää erilaista ohjelmaa. Kerromme tarkemmin tapahtumista sosiaalisessa mediassa. Pistä siis seurantaan Instagramissa @itameriryhma sekä Facebookissa Luonto-Liiton Itämeriryhmä!

Kesän 2022 Muoviton meri -kiertueen tulevat tapahtumat: (lista päivittyy kesän aikana)

• Kotka, Mansikkalahden uimaranta, su 3.7 klo 14-18
  • Korppoo, Venesataman alue, to 7.7. klo 11-15
  • Turku, Ispoisten uimaranta, la 9.7.  klo 13-17
  • Siikajoki, Tauvon uimaranta, ma 11.7. klo 12-16
  • Oulu, Nallikari, to 14.7. klo 12-16
  • Turku, Aurajoen ranta, Itämeripäivä to 25.8.
  • Helsinki, Mustikkamaan uimaranta, Itämeripäivä to 25.8.