Sijainti: Pääsivu / Itämeri / Ajankohtaista / Itämerikurssi

Itämerikurssi

Luonto-Liiton Itämeriryhmän nuorten ja nuorten aikuisten Itämerikurssilla opit Itämeren biologiasta ja sen ihmeellisistä eliöistä. Lisäksi kuulet Itämeren kohtaamista uhista sekä siitä, miten sinä voit auttaa Itämerta.
Milloin 01.09.2018 10:00 loppuu
15.09.2018 15:15
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Luonto-Liiton Itämeriryhmä järjestää nuorten ja nuorten aikuisten (noin 14-30-vuotiaat) Itämerikurssin syksyllä 2018. Ilmoittaudu pian mukaan oheisella lomakkeella!

Kurssilla opit Itämeren biologiasta ja sen ihmeellisistä eliöistä. Lisäksi kuulet Itämeren kohtaamista uhista sekä siitä, miten sinä voit auttaa Itämerta. Ensimmäisellä kurssikerralla retkeilemme Espoon saaristossa kauniilla Stora Herrön saarella, tutustumme Itämeren biologiaan ja Luonto-Liiton Itämeriryhmän toimintaan. Toisella kurssikerralla syvennämme tietoa Itämerestä, kuulemme meren muoviongelmasta ja ploggaamme eli keräämme roskia ulkoillen. Ploggausta vedetään kahdessa ryhmässä: Toinen ryhmä kävelee rauhallisesti ja toinen hölkkää, eli kaikenkuntoiset voivat hyvin osallistua!

Kurssi kokoontuu kaksi kertaa:

1) Lauantaina 01.09. klo 10.00 - 15.45

Tapaamme Suomenojalla saaristovenelaiturillla, josta matkaamme Stora Herrön saarelle. Paluu Suomenojan satamaan saaristoveneen aikataulun mukaisesti klo15.45. Ota mukaan hyvät kävelykengät, sään mukaiset vaatteet ja omat eväät! Saaristovenemaksu maksetaan suoraan veneen kuljettajalle, joten varaathan myös käteistä mukaan (meno-paluu aikuisilta 12€, alle 18-vuotiailta ja erityisryhmiltä 6€).

2) Lauantaina 15.09. klo 12.00 - 15.15

Tapaamme Luonto-Liiton toimistolla Helsingissä (os. Annankatu 26 A 5. krs.), jossa kuulemme lisää Itämerestä luentopohjaisesti ja lähdemme sen jälkeen eteenpäin ploggaamaan. Toimistolla on tarjolla kahvia ja teetä osallistujille, ploggausta varten kannattaa ottaa oma juomapullo, hanskat ja pussi roskille mukaan!

Ilmoittaudu mukaan tästä!