Sijainti: Pääsivu / Itämeri / Ajankohtaista / Itämeriryhmän piste lasten Kutitus-taidefestivaaleilla

Itämeriryhmän piste lasten Kutitus-taidefestivaaleilla

Luonto-Liiton Itämeriryhmä oli mukana lasten taidefestivaali Kutituksessa 3.-7.10.2018 Espoon Kulttuurikeskuksella. Pisteellämme osallistujat pääsivät mm. ihmettelemään Itämeren lajistoa sekä onkimaan meriroskia.
Itämeriryhmän piste lasten Kutitus-taidefestivaaleilla

Puheenjohtaja Riikka Pesonen Itämeriryhmän pisteellä. Kuva: Nelli Honkela

Espoon kulttuurikeskuksen näyttelytila muuntui Itämeri-huoneeksi, jossa Luonto-Liiton Itämeriryhmäkin piti omaa pistettään. Pisteeltämme sai koko festivaalien ajan värityskuvia, Sieppoja ja Nuorten luontoa. Viikonloppuna osallistujat pääsivät ihmettelemään Itämeren lajiston monimuotoisuutta ja murtoveden simpukoiden pientä kokoa yhdessä itämeriryhmäläisten kanssa, värittämään Itämeri-aiheisia värityskuvia sekä auttamaan vesisaavin leikkikaloja putsaamalla niiden elinympäristön muoviroskasta. Erityisesti roska-onginta ja värityskuvat olivat suuressa suosiossa lasten parissa!

Jo yhdeksättä kertaa Espoon kulttuurikeskuksessa järjestetty lasten taidefestivaali Kutitus keräsi tänä vuonna ennätysyleisön. Yhteensä noin 12 500 ihmistä vieraili festivaalilla 3.-7.10. ja Itämeriryhmän pisteelläkin kävi jatkuvasti lapsia ja aikuisia. Festivaalin teeman muodostivat tänä vuonna merelliset seikkailut sekä Itämeren ja ympäristön suojelu. Kutitus-festivaali yhteistyökumppaneineen lahjoitti John Nurmisen Säätiön Puhdas Itämeri -hankkeille 6000€ ja myös Luonto-Liiton Itämeriryhmä sai 300€ lahjoituksen toimintaansa. Kiitos kaikille festivaalivieraille kiinnostuksesta Itämeren suojeluun!

kuuluu seuraaviin kategorioihin: , ,