Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Retket

Retket

Järjestämme erilaisia retkiä ympäri vuoden.

Retkikohteissamme pyrimme painottamaan lähiluonnon ja ympäristöystävällisen retkeilyn merkitystä. Teemmekin usein retkiä paikkoihin jonne pääsee polkupyörällä tai julkisilla kulkuneuvoilla. Tilausajoilla pääsemme porukalla myös sellaisiin paikkoihin, joihin julkiset kulkuneuvot eivät yllä, eikä jokaisen tarvitse lähteä liikkeelle omalla henkilöautolla. Retkemme ovat edullisia, usein ilmaisia ja kaikenikäisille tarkoitettuja.

Keväisin lämpenevät ilmat, heleän vihreät ruohotupsut ja muuttolinnut houkuttelevat lähtemään luontoon. Järjestämme perinteisiä koko perheen kevätseurantaretkiä lähiluontoon bongaamaan kevään ensimmäiset sitruunaperhoset ja leskenlehdet! Samalla voi osallistua valtakunnalliseen Kevätseurantaan ja ilmoittaa havainnoistaan.

Perheille järjestetään myös päivän ja kahden päivän pituisia retkiä keväisin ja syksyisin lähialueen retkeilymaastoihin. Yö teltassa silloin tällöin on mieluisaa vaihtelua kaupungin hektiseen menoon.

Nuoret, n. 16–29 v., voivat tutustua retkeilyn ja vaelluksen saloihin retki- ja vaelluskursseilla, jotka suuntaavat useinmiten lähistön kansallispuistoihin.

« elokuu 2017 »
elokuu