Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Retket

Retket

Luonto-Liiton Hämeen piirin ja Pirkanmaan luonnonsuojelupiirin yhteinen retkiryhmä järjestää retkiä Tampereelle ja lähialueille. Retket ovat maksuttomia, ellei toisin mainita. Tervetuloa nauttimaan mielenkiintoisista opastuksista ja iloisesta retkiseurasta!

Tietoa tulevista retkistä saat myös liittymällä retkiryhmän sähköpostilistalle!

Lähetä liittymispyyntö osoitteeseen:
retkiryhma [ät] gmail.com

Retkiryhmälle voit myös lähettää kysymyksiä tai esimerkiksi toiveita retkikohteista.

RETKET 2016

Lisää retkiä päivittyy sivuille sitä mukaan kun retkiä suunnitellaan!

Luonnonkukkien päivän retki 19.6. klo 13-15

Retki Kaarilan-Vaakkolammen maisemissa.

Kokoontuminen on Vaakkolammen pohjoisrannalla Kaarilan koulun kohdalla klo 13. Oppaana on Matti Kääntönen Tampereen kasvitieteellisestä yhdistyksestä. Säänmukainen varustus. Tutustumme kasvien lisäksi alueen historiaan.

Lisätietoja: mattikaantonen (at) kolumbus.fi

tai retkiryhma (at) gmail.com

Retki Kaakkurijärville 3.7. klo 11-15

Retki Nokian Kaakkurijärvien Natura-alueelle.

Tapaaminen Nokialla K-market Löytiksen P-paikalla Pinsiöntie 1. Tampereelta kokoontumispaikalle pääsee paikallisliikenteen linjalla 70. Mukaan eväät ja sääskikarkoite. Oppaana Kaija Helle.

Tarkemmat tiedot myöhemmin.

Jos kiinnostuneita on tarpeeksi, niin Tampereelta voidaan järjestää pyöräretki lähtöpaikalle.

Lisätiedot retkiryhma (ät) gmail.com

Vaellus Helvetinjärveltä Kuruun 18.-21.7.

- kokonaismatka on 55-62 km.

- päivämatkat ovat 10-16km luokkaa.

- Meno- ja paluumatkat linja-autovuoroilla.

- Osallistujamaksut: jäsenille 4e ja ei-jäsenille 12e.
(*Jäsen tarkoittaa sitä, että kuulu joko Suomen luonnonsuojeluliittoon tai Luonto-Liittoon.)

- Maksimiosallistujamäärä on 10 henkilöä.

- Ennakkoilmoittautuminen keskiviikkoon 13. heinäkuuta klo 16:00 mennessä tässä ilmoituksessa näkyvään sähköpostiosoitteeseen. Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä sekä jäsenasian että hieman vaelluskokemuksestasi.

- Jokainen osallistuja vastaa itse varusteistaan, retkiruuista ja retkiruokien valmistamisesta. Mahdollisuuksien mukaan osallistujien kannattaa ryhmittymiä ruoka- ja telttaryhmiksi, sillä se vähentää rinkkojen painoja huomattavasti.

- Yöpymiseen kannattaa ottaa oma/lainattu/vuokrattu teltta/laavukangas tai muu majoite. Vain osassa yöpymispaikoista on kiintolaavu.

- Varusteista voi vuokrata esimerkiksi seuraavien kautta:

Lisätiedot retkiryhma (ät) gmail.com

Järjestämme erilaisia retkiä ympäri vuoden.

Retkikohteissamme pyrimme painottamaan lähiluonnon ja ympäristöystävällisen retkeilyn merkitystä. Teemmekin usein retkiä paikkoihin jonne pääsee polkupyörällä tai julkisilla kulkuneuvoilla. Tilausajoilla pääsemme porukalla myös sellaisiin paikkoihin, joihin julkiset kulkuneuvot eivät yllä, eikä jokaisen tarvitse lähteä liikkeelle omalla henkilöautolla. Retkemme ovat edullisia, usein ilmaisia ja kaikenikäisille tarkoitettuja.

Keväisin lämpenevät ilmat, heleän vihreät ruohotupsut ja muuttolinnut houkuttelevat lähtemään luontoon. Järjestämme perinteisiä koko perheen kevätseurantaretkiä lähiluontoon bongaamaan kevään ensimmäiset sitruunaperhoset ja leskenlehdet! Samalla voi osallistua valtakunnalliseen Kevätseurantaan ja ilmoittaa havainnoistaan.

Perheille järjestetään myös päivän ja kahden päivän pituisia retkiä keväisin ja syksyisin lähialueen retkeilymaastoihin. Yö teltassa silloin tällöin on mieluisaa vaihtelua kaupungin hektiseen menoon.

Nuoret, n. 16–29 v., voivat tutustua retkeilyn ja vaelluksen saloihin retki- ja vaelluskursseilla, jotka suuntaavat useinmiten lähistön kansallispuistoihin.

« joulukuu 2016 »
joulukuu
Askartelukerho 17.12.2016 17.12.2016 13:00 - 16:00 — Kuninkaankatu 39, Tampere
Eteläpuiston rento&iloinen joulutapahtuma 17.12.2016 14:00 - 18:00 — Eteläpuiston kenttä, Tampere