Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Leirit

Leirit

Leireillä nautitaan luonnosta ja toisten seurasta. Leirejä on sekä lapsille, nuorille että koko perheelle. Luonnossa ollaan, sitä tutkitaan, siellä taiteillaan ja siellä leikitään. Haluamme rohkaista leiriläisiä luontoa kunnioittavaan ja ympäristöystävälliseen elämäntapaan sekä oppia iloitsemaan luonnossa liikkumisesta ja sen tarjoamista mahdollisuuksista. Siksi leireillä mm. nautitaan jokamiehenoikeuksista, hyödynnetään kierrätys- ja luonnonmateriaaleja sekä tarjoamamme ruoka on yleensä vegaanista. Leirejä järjestetään koulujen loma-aikoina kesällä, syksyllä ja talvella.

Lastenleirille, päivä- tai telttaleirille osallistuu noin 20-30  7–12-vuotiasta leiriläistä. Ohjaajina toimii nuoria ja vähän vanhempiakin ohjaajia, joiden kanssa vajaan viikon verran yhdessä touhutaan. Leiripaikkana toimii jokin kaunis pirkanmaalainen leiripaikka, jossa yövytään teltoissa rantamaisemassa tai kylmillä ilmoilla sisätiloissa. Päiväleirit toteutetaan kaupunkimaisessa ympäristössä lähiluontokohteisiin tutustuen.

Ohjelmassa tutkimista ja tonkimista, taivaalle tiirailua ja luupittelua. Toki leireillä on ohjelmassa myös aivan perinteisiä leirijuttuja: askartelua, nuotion tuijottelua, saunomista, uimista ja syömistä.

Nuorten leirejä 13-17 vuotiaille järjestetään perinteisesti jossakin lähellä sijaitsevassa kansallispuistossa tai muussa kaunista retkeilymaastoa tarjoavassa paikassa. Ohjelmassa voi olla mm. ympäristötaidetta, retkeilyä, roolipelejä, keskusteluita ympäristöaiheista ja yhteistä kasvisruuan kokkaamista sekä musisointia iltanuotiolla.

Perheleirille ovat tervetulleita lasten kanssa niin vanhemmat, mummot kuin kummitkin. Pienet lapset pääsevät leirillä tutustumaan luonnon ihmeisiin yhdessä turvallisen ja tutun aikuisen seurassa. Joku nukkuu ensimmäistä kertaa teltassa, toiselle metsäseikkailu on unohtumaton kokemus ja kolmannelle nuotion ääressä istuminen on hyvinkin eksoottista. Uusia elämyksiä on varmasti luvassa!

Luonto-Liiton leirilupaus

Hyväksytty Luonto-Liiton hallituksen kokouksessa 23.3.2012

TALVILOMALEIRIT 2019

Talvilomaleireillä ei nukuta talviunta, vaan nuuskitaan talvisen luonnon arvoituksia, taiteillaan, leikitään ja lämmitellään nuotion ääressä!

Leirit järjestetään yhteistyössä Kangasalan Luonnon kanssa

Alakoululaisten talvilomaleiri 25.-27.2.2019

Leiri on tarkoitettu alakouluikäisille ja järjestetään Vahderpään leirikeskuksessa Kangasalla, jonne yhteiskuljetus lähtee Tampereelta klo 10. Bussi ottaa leiriläisiä kyytiin myös Kangasalan linja-autoasemalta. Paluu Tampereelle, Kangasalan kautta, noin klo 13. Paikalle voi toki tulla eri suunnasta myös omalla kyydillä.

Leirimaksu: 100e/80e Luonto-Liiton jäsenet. Leirimaksu sisältää ohjelman lisäksi, materiaalit, ruuat, majoituksen, kuljetukset ja tapaturmavakuutuksen.

Lisätiedot: hlp@luontoliitto.fi, p. 044 566 5899

Ilmoittautumiset 10.2. mennessä: Klikkaa tästä!

*****************************************************************

Perheiden talvilomaleiri 27.2.-1.3.2019

Leiri on tarkoitettu alle kouluikäisille ja alakouluikäisille aikuisen/aikuisten seurassa. Tervetuloa siis vanhemmat, isovanhemmat, kummit tai vaikka naapurit, nauttimaan yhdessäolosta ja yhteisistä seikkailuista lasten kera.

Leiri järjestetään Vahderpään leirikeskuksessa Kangasalla, jonne yhteiskuljetus lähtee Tampereelta klo 11. Bussi ottaa leiriläisiä kyytiin myös Kangasalan linja-autoasemalta. Paluu Tampereelle, Kangasalan kautta, noin klo 15. Paikalle voi toki tulla eri suunnasta myös omalla kyydillä.

Leirimaksu: 1. perheenjäsen 120e/100e Luonto-Liiton jäsenet + 30e seuraavat perheenjäsenet. Leirimaksu sisältää ohjelman lisäksi, materiaalit, ruuat, majoituksen (4 ja 6 hengen huoneissa), kuljetukset ja tapaturmavakuutuksen.

Huom! Voit liittyä Luonto-Liiton jäseneksi ennen leiriä ja saat leirimaksuedun heti käyttöösi. Yhden perheenjäsenen jäsenyys riittää, mutta muistathan, että samaan hintaan liität jäseneksi koko perheen

Lisätiedot: hlp@luontoliitto.fi, p. 044 566 5899

Ilmoittautumiset 10.2. mennessä: Klikkaa tästä!

****************************************************************

« marraskuu 2018 »
marraskuu
Tapahtumat