Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Kurssit ja opintopiirit

Kurssit ja opintopiirit

Vuoden mittaan kursseja järjestetään monista eri aiheista. Retki- ja vaelluskurssit tarjoavat nuorille oivan mahdollisuuden päästä porukalla luontoon, oppimaan uutta ja lumoutumaan vanhoista metsistä. Niin aloittelijat kuin konkaritkin mahtuvat samalle retkelle nauttimaan kevään tuoksuista, metsän antimista tai kirpakoista pakkasista.

Luontoleirit ja -kerhot eivät tietenkään pyöri ilman osaavia ja innokkaita ohjaajia! Siispä voit kouluttautua leiri- ja kerho-ohjaajakursseilla ja tulla mukaan kokemaan ikimuistoinen luontoleiri tai ryhtyä kerholaisten kanssa tutkimaan lähiluonnon salaisuuksia. Ohjaajilta edellytämme vähintään 16 vuoden ikää, johtajilta vähintään 18 vuoden ikää. Yläikärajaa ei ole!

HLP tarjoaa ympäristökasvatuskoulutusta myös koulujen iltapäiväkerho-ohjaajille sekä nuoriso-ohjaajille. Tarkempia tietoja voi kysellä puheenjohtajalta.

Opintopiirit tarjoavat tietoa laidasta laitaan. HLP:ssä opintopiirejä on järjestetty mm. jätteistä, ekologisista elämäntavoista, villiyrteistä ja metsistä. Opintopiiriläiset kokoontuvat yleensä kerran viikossa parin tunnin ajaksi kuulemaan ja keskustelemaan käsillä olevasta aiheesta. Opintopiirin järjestäminenkin on opettavaista ja helppoa puuhaa!

« tammikuu 2017 »
tammikuu
Tampereen susiryhmän kokous 16.01.2017 18:00 - 20:00 — Kuninkaankatu 39
Talviperheleiri Kangasalla 03.02.2017 - 05.02.2017 — Vahderpään kurssikeskus, Kangasala