Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Kurssit ja opintopiirit

Kurssit ja opintopiirit

Leirinohjaajakoulutus 17.-19.3.2017

Kiinnostaako sinua ohjaustyö lasten ja nuorten parissa? Onko luonto sinulle tärkeä ja haluaisit osaltasi olla tekemässä ikimuistoisia luontoleirejä lapsille, nuorille ja perheille?

Leirinohjaaja- ja johtajakoulutuksessa käydään läpi ympäristökasvatuksen ja ohjaamisen perusteita, opitaan suunnittelemaan luontoleirin ohjelmia ja selviytymään mahdollisista ongelmatilanteista. Koulutus antaa valmiudet työskennellä leireillämme.

Kurssi alkaa pe 17.3. klo 16 ja loppuu su 19.3. klo 15.
Kurssipaikkana toimii Kintulammen maja, Teiskossa.

Hinta 60 e / 50 e (alennettu hinta Luonto-Liiton jäsenille). Hinta sisältää koulutuksen lisäksi majoituksen, ruuat sekä materiaalin.

Ilmoittautumiset 3.3. mennessä: hlp@luontoliitto.fi.
Ilmoittautumisen yhteydessä kerro syntymävuotesi, puh.nrosi, erityisruokavaliosi, mahdolliset allergiat sekä tuletko leiripaikalle omalla autollasi.

* * * * * * * * *

Vuoden mittaan kursseja järjestetään monista eri aiheista. Retki- ja vaelluskurssit tarjoavat nuorille oivan mahdollisuuden päästä porukalla luontoon, oppimaan uutta ja lumoutumaan vanhoista metsistä. Niin aloittelijat kuin konkaritkin mahtuvat samalle retkelle nauttimaan kevään tuoksuista, metsän antimista tai kirpakoista pakkasista.

Luontoleirit ja -kerhot eivät tietenkään pyöri ilman osaavia ja innokkaita ohjaajia! Siispä voit kouluttautua leiri- ja kerho-ohjaajakursseilla ja tulla mukaan kokemaan ikimuistoinen luontoleiri tai ryhtyä kerholaisten kanssa tutkimaan lähiluonnon salaisuuksia. Ohjaajilta edellytämme vähintään 16 vuoden ikää, johtajilta vähintään 18 vuoden ikää. Yläikärajaa ei ole!

HLP tarjoaa ympäristökasvatuskoulutusta myös koulujen iltapäiväkerho-ohjaajille sekä nuoriso-ohjaajille. Tarkempia tietoja voi kysellä puheenjohtajalta.

Opintopiirit tarjoavat tietoa laidasta laitaan. HLP:ssä opintopiirejä on järjestetty mm. jätteistä, ekologisista elämäntavoista, villiyrteistä ja metsistä. Opintopiiriläiset kokoontuvat yleensä kerran viikossa parin tunnin ajaksi kuulemaan ja keskustelemaan käsillä olevasta aiheesta. Opintopiirin järjestäminenkin on opettavaista ja helppoa puuhaa!

« helmikuu 2017 »
helmikuu
Lasten talvilomaleiri 27.2.-1.3.2017 27.02.2017 - 01.03.2017 — Kortejärven maja
Leirinohjaajakoulutus 17.-19.3.2017 17.03.2017 - 19.03.2017 — Kintulammen retkeilymaja