Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Viikonloppuvaellus Joutsijärvelle

Viikonloppuvaellus Joutsijärvelle

Aloittelijaystävällinen vaellus hyvin hoidetuilla reiteillä lyhyin päivämatkoin.
Milloin 20.05.2016 00:00 loppuu
22.05.2016 00:00
Missä Joutsijärvi
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

- Kyseessä on aloittelijaystävällinen vaellus eli päivämatkat jäävät alle kymmeneen kilometriin (pe 4km, la 5km ja su 9km)
- Maksimiosallistujamäärä on 8 henkilöä
- Ennakkoilmoittautuminen tiistaihin 17. toukokuuta klo 19 mennessä osoitteeseen retkiryhma (at) gmail.com
- Osallistumismaksu ei-jäseniltä* neljä euroa

- Kohteeseen voi tutustua ennalta esimerkiksi seuraavan blogikirjoituksen kautta: http://retkipaikka.fi/vapaa/upea-joutsijarven-retkeilyalue-kullaalla/
- Kohdealueen laavujen ja autiotupien pienuudesta johtuen on suositeltavaa ottaa mukaan oma/lainattu/vuokrattu teltta/majoite
- Varusteista voi vuokrata esimerkiksi seuraavien kautta:

HUOM! Turvallisuussyistä johtuen mukaan pääsemisen edellytys on kunnollinen kolmen vuodenajan makuupussi, mikä tarkoittaa sitä, että ilmoittautumisen yhteydessä tulee kertoa makuupussinsa mukavuuslämpötila eli comfort-arvo, joka tarkoittaa suurpiirteisesti sitä lämpötilaa, missä kokematon retkeilijä voi nukkua yönsä mukavasti palelematta. Tämä luku on ilmoitettu kunnon makuupusseissa tai se löytyy vähintäänkin valmistajan nettisivuilta. Hyvä tunnusmerkki on myös noin kilon paino. Oman makuupussin eristävyyskykyä voi turvallisesti testata vaikka parvekkeella, kotipihalla tai lähimetsässä.

*Jäsen tarkoittaa sitä, että kuulu joko Suomen luonnonsuojeluliittoon tai Luonto-Liittoon.

« maaliskuu 2019 »
maaliskuu
Tapahtumat
Ekokriisi ahdistaa – voiko kukaan tehdä enää mitään? 27.03.2019 18:00 - 20:00 — Kulttuuritalo Laikku, Keskustori 4, Tampere