Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Vaellus ja Tietoisuustaidot - mitä erämaalta ja hiljaisuudesta voi oppia? - Luento 17.2.2016

Miltä tuntuisi nostaa rinkka selkään ja lähteä pitkäksi ajaksi luontoon, jättää taakseen modernin elämän itsestäänselvyydet, katkaista kaikki yhteydet ulkomaailmaan, kohdata hiljaisuus…ja itsesi.
Milloin 17.02.2016
alkaa 18:00 loppuu 19:00
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Lähtemällä vaeltamaan luontoon ihminen huomaa pian, miten vähän ihmiselämä oikeastaan tarvitsee. Tärkeää on pysyä lämpimänä, saada vettä ja ravintoa sekä toisinaan levätä suojaisassa paikassa. Arkiset huolet asettuvat toisenlaiseen mittakaavaan ja ihminen on jatkuvasti välittömässä kokemuksessa oman kehonsa sekä ympäröivän luonnon kanssa. Millaisia lähtökohtia vaellus siis tarjoaa ihmisenä kasvamiselle? Voisiko vaellus erämaassa opettaa ihmiselle jotain, joka ehkä on jo kaupungissa eläessä unohtunut? Miten vaellus voisi toimia osana ympäristökasvatusta ja tuottaa ympäristövastuullista toimintaa?

Tule kuulemaan näkökulmia näihin kysymyksiin – eräopas Anni Vuohensilta luennoi aiheesta keskiviikkona 17.2 klo 18 Ympäristökeskus Moreeniassa Tampereella. Esitelmä kestää noin 30 minuuttia, jonka jälkeen on varattu aikaa keskustelulle.

Tilaisuus on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille.

Tervetuloa!

« huhtikuu 2019 »
huhtikuu
Tapahtumat