Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / 09.04.2016 Tour de Hervanta -kevätseurantaretki

09.04.2016 Tour de Hervanta -kevätseurantaretki

Pitkä mutta leppoisa kevätseurantaretki Hervannan ympäri. Noin 15 km.
Milloin 09.04.2016
alkaa 10:35 loppuu 19:30
Missä Lähtöpaikka: Insinöörinkadun ja Kanjoninkadun risteys
Yhteyshenkilön nimi retkiryhma (at) gmail.com
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Lähtöpaikka: Insinöörin- ja Kanjoninkadun risteys: http://goo.gl/dsJQ7S

Nyt on oiva mahdollisuus tutustua kaupungin keskeltä löytyvään lähes yhtenäiseen polkuverkostoon. Retkellä tarkkailemme kevään etenemistä Luonto-Liiton kevätseurannan hengessä: http://www.kevatseuranta.fi/

Matkan aikana on mahdollisuus saada käytännön vinkkejä tuleviin vaelluksiin ja vaellusvarusteisiin liittyen.

Retkelle voi osallistua vain osan matkasta, sillä useasta kohtaa on lyhyt matka bussipysäkille, joiden vuoroilla pääsee takaisin lähtöpaikalle tai esimerkiksi Tampereen keskustaan (ks. alta tarkemmat tiedot). Koko reitin pituus on kartalta mitattuna melko tarkkaan 15 km, mutta maastossa siihen tulee hieman lisää. Kestoarvio taukojen keran on 5-8 tuntia.

Tällaiset pitkät kävelyt ovat erinomaisia tapoja hakea kokemusta kevään vaelluksille ja viettää aikaa luonnossa. Mukaan reippaasti eväitä ja vähintään 1.5 litraa juomaa. Reitti kulkee suhteellisen kuivissa maastoissa. Taukoja varten reppuun on hyvä pakata jokin taukovaate (fleece/villapaita/taukotakki) ja istuinalusta. Vaellus- tai kävelysauvoista on hyötyä.

Tietoa osamatkoista:
- Lähtöpaikalta Etelä-Hervantaan 5-6 km. http://goo.gl/jBx6W6
Etelä-Hervannasta Arkkitehdinkadulta pääsee linjoilla 3 ja 5 takaisin lähtöpaikalle, joten tämä väli sopii parhaiten kuljettavaksi osavälinä. Etelä-Hervannassa olemme 2-2.5 tunnin kuluttua lähdöstä, joten myös tässä kohdassa voi tulla mukaan, mutta kyseessä on vain kestoarvio.
- Hervantajärvi-Ruskontie 6.2 km. Ruskontieltä pääsee linjalla 20 lähtöpaikalle.
- Ruskontie-lähtöpaikka 4.7 km

Huom! Ole ajoissa paikalla, sillä tällä retkellä lähtöaika on lähtöaika.

Lisätiedot: retkiryhma (at) gmail.com

« marraskuu 2019 »
marraskuu
Tapahtumat