Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Suomen luonnonpäivä: Yrttejä ja ulkoilua!

Suomen luonnonpäivä: Yrttejä ja ulkoilua!

Villiinny keväästä – tule tutustumaan Kauppi-Niihaman ympäristöön, toukokuiseen villiyrttivalikoimaan sekä luontotoimintaan!
Milloin 20.05.2017
alkaa 11:00 loppuu 14:00
Missä Niihaman maja, Pikku-Niihamantie 80
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Luonnonpäivänä 20.5 Luonto-Liiton Hämeen piiri ja Suomen Luonnonsuojeluliiton Pirkanmaan piiri esittelevät Niihaman majalla toimintaansa. Luvassa on lisäksi villivihannesten maistelua, haistelua ja tunnistusta. Järjestämme kaksi opastettua yrttiretkeä tämän luontohelmen antimien äärelle. Saat mainioita vinkkejä yrttien hyödyntämiseen, jatkokäyttöön ja lisäksi voit kerätä yrttejä mukaan kotiinviemiseksi. Lähdöt noin puolentunninmittaisille retkille Niihaman majalta. Yrttien maailmaan tutustuttaa luonto- ja eräoppaaksi valmistuva Jenni Rönkkö.

Varustautuminen:
- sään mukainen vaatetus ja hyvät kengät
- keräilyä varten paperipusseja, kori/ astia.

Lähdöt yrttiretkille ovat klo 11:30 ja 12:30. Ei erillistä ilmottautumista. Kokoontuminen Suomen Luonnonsuojeluliiton ständillä Niihaman majalla.

Niihaman majan kahvilasta löydät suolaista ja makeaa suupalaa. Majan pihalla on grillikatos sekä rannan läheisyydessä tunnelmallinen nuotiopaikka, jossa voit nauttia omia nuotioeväitäsi.
Julkisilla kuljettaessa lähin bussipysäkki on Teiskontien ja Irjalankadun risteyksessä. Siitä kulkevat linjat 1, 8, 28, 42, 43 ja 90. Pysäkiltä on matkaa Niihaman Majalle noin kaksi kilometriä.

Tervetuloa metsäilemään!

« heinäkuu 2018 »