Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Kansainvälinen ilmastolakko Tampereella

Kansainvälinen ilmastolakko Tampereella

Ota osaa ilmastolakkoon ja tule näyttämään, että Suomen ja meidän jokaisen on tehtävä kaikki voitavamme ilmastokriisin välttämiseksi!
Milloin 15.03.2019
alkaa 10:00 loppuu 13:00
Missä Sorin aukio ja Keskustori, Tampere
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

HUOM! Lakko aloitetaan marssimalla Sorin aukiolta Keskustorille! Lisätiedot alla.

Tervetuloa vauvat, vaarit, nuoret, perheet, poliitikot, koululuokat, järjestöt, yksityishenkilöt, kissat ja koirat, kaikki joita kiinnostaa yhteinen tulevaisuus, marssimaan yhteisen tulevaisuuden puolesta!

15.3.2019 on kansainvälinen ilmastolakko, jolloin ihmiset ja erityisesti lapset ja nuoret ympäri maailmaa vaativat oikeutta elämään, joita ilmastonmuutos ja muut ympäristökatastrofit eivät vaarantaisi.
Myös Suomessa aivan liian monet päättäjät ja poliitikot ovat haluttomia tekemään kunnollisia päästövähennyksiä ja ajavat edelleen äärimmäisen edesvastuutonta ja lyhytnäköistä ilmastopolitiikkaa.
Kuitenkin nyt Ruotsalaisen 16-vuotiaan ilmastolakkoilija Greta Thunbergin inspiroimana nuoret ympäri maailmaa ovat löytäneet äänensä ja lakkoilevat perjantaisin tulevaisuuden puolesta, joten eiköhän liitytä sankoin joukoin Suomessakin puolustamaan maapalloamme!

Kutsumme siis kaikki, ikään katsomatta, tukemaan nuorten vaatimuksia ja osallistumaan ilmastolakkoon perjantaina 15.3. Tampereella ja muissa Suomen kaupungeissa!

Tampereella lakko aloitetaan kokoontumalla klo 10 Sorin aukiolla, josta lähdetään noin 10.30 marssimaan Keskustorille. Ennen marssiin lähtöä tarjolla kasvomaalausta!

11-13 kokoonnumme Keskustorilla, luvassa ohjelmaa sen mukaan, mitä osallistujat haluavat järjestää. Tulossa ainakin koululaisten puheita ja musiikkiesityksiä. Jos sinä/luokkasi/kaveriporukka haluatte esiintyä, puhua tai järjestää vaikka yhteisen tanssinumeron, ota yhteyttä Luonto-Liiton Hämeen piiriin hlp@luontoliitto.fi !

Kerromme tällä sivulla ohjelmasta, kun se tarkentuu.

Tällä sivulla voi myös julkaista tietoa esim. banderollitalkoista ja muista järjestelyistä! Ja jakaa kuvia valmisteluista.
Pensselit esiin :)

« huhtikuu 2019 »
huhtikuu
Tapahtumat