Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Perjantait Gretan kanssa Tampere

Perjantait Gretan kanssa Tampere

Ota osaa ilmastolakkoon ja tule näyttämään, että Suomen ja meidän jokaisen on tehtävä kaikki voitavamme ilmastokriisin välttämiseksi!
Milloin 15.02.2019
alkaa 11:00 loppuu 13:00
Missä Raatihuone, keskustori, Tampere
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Ruotsalainen 15-vuotias Greta Thunberg istuu Ruotsin parlamenttitalon edessä perjantaisin, kunnes maa noudattaa Pariisin sopimuksen mukaista ilmastopolitiikkaa. Hän kehottaa kaikkia liittymään mukaan mielenilmaukseen ja istumaan perjantaisin oman parlamenttitalonsa tai kunnantalonsa edessä, kunnes kyseinen maa on polulla, jolla ilmastokriisin pahimmat seuraukset voidaan vielä välttää.

Helsingissä Gretan kehotukseen vastattiin ensimmäisen kerran 21.9. ja sen jälkeen Eduskuntatalon edessä on istuttu joka perjantai. Istumiset Gretan kanssa jatkuvat ainakin huhtikuun eduskuntavaaleihin asti. Istumisia järjestää matalalla kynnyksellä joukko aktiivisia kansalaisia, ei siis mikään tietty taho.

Tamperekin istuu Gretan kanssa Raatihuoneen rappusilla, sillä Suomessa tarvitaan reilusti lisää kansalaispainetta päästöjen vähentämiseksi.

Tapahtumaan osallistuvia yhdistää huoli ilmastonmuutoksesta, ilmasto-oikeudenmukaisuuden tärkeydestä ja päästövähennysten kiireellisyydestä. Päästövähennysten keinoista meillä voi olla erilaisia mielipiteitä, mutta selvää on, että Suomen tulee luopua fossiilisista polttoaineista ja pienentää metsien suunniteltuja hakkuumääriä, jotta lisääntyvät hakkuut eivät tekisi tyhjäksi muita päästövähennyksiä.

Tampereen tapahtumaa järjestävät yksityishenkilöt sekä alueella toimivat ympäristöjärjestöt.

Nähdään perjantaisin klo 11-13 Keskustorin laidalla Raatihuoneella. Ota mukaan lämmintä vaatetta, mahdollisuuksien mukaan oma tuoli/istuinalusta sekä muki ja kuumaa juotavaa!

Tapahtuma löytyy facebookista https://www.facebook.com/events/1056375227884145/

« huhtikuu 2019 »
huhtikuu
Tapahtumat