Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Metsälähettiläskoulutus Tampereella

Metsälähettiläskoulutus Tampereella

Toimi äänenä metsien puolesta ? kouluttaudu Luonto-Liiton metsälähettilääksi! - Koulutuksessa saat valmiudet tehdä myös uusia draamallisia metsävierailuja!
Milloin 28.09.2014
alkaa 12:00 loppuu 18:00
Missä Ympäristötietokeskus Moreenia, Valssipadonraitti 3
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Luonto-Liiton metsälähettiläät kiertävät yläkouluissa tutustuttamassa oppilaita suomalaisen uhanalaisen metsäluonnon saloihin, metsiensuojelun keskeisiin teemoihin ja yläkouluikäisen vaikutusmahdollisuuksiin erilaisten harjoitusten avulla ja yhdessä keskustellen.

Koulutuksessa saat metsälähettilään työkalupakkiisi tavallisen oppituntimaisemman materiaalin lisäksi myös uuden draamaan pohjautuvan osallistavamman tavan vetää metsälähettiläsvierailu. Mitään aiempaa draamallista ennakko-osaamista ei tarvita, vaan koulutuksessa opit kaiken tarvittavan. Myös vanhat lähettiläät voivat osallistua koulutukseen. Draamallista versiota kouluvierailusta tullaan tarjoamaan kouluille jatkossa vanhan perusvierailun rinnalla.

Kouluissa kiertäminen on mukava ja konkreettinen tapa lisätä nuorten tietämystä metsäasioista, ja antaa mahdollisuuksia ympäristötoimintaan niin sinulle kuin oppilaillekin. Samalla saat arvokasta opetus- ja esiintymiskokemusta. Metsälähettilään ei tarvitse olla metsäasiantuntija. Kiinnostus ja kiintymys metsiä kohtaan ja halu tarjota oppilaille uusia näkökulmia riittävät.

Syksyllä 2014 pidetyistä tunneista maksetaan 13 euron tuntipalkkio. Metsälähettilästunteja voi pitää missä päin Suomea tahansa.

Metsälähettiläskoulutuksia järjestetään syksyllä 2014 kaksi:

Tampereella Ympäristötietokeskus Moreeniassa (Valssipadonraitti 3) su 28.9. klo 12-18

Helsingissä Pauligin huvilalla (Mechelininkatu 36) su 5.10. klo 12-18

Helsingin koulutus on suunnattu ensisijassa pääkaupunkiseudun lähettiläille ja Tampereen koulutus pääkaupunkiseudun ulkopuolella toimiville lähettiläille. Koulutusten sisällöt ovat kuitenkin samat eli voit osallistua kumpaan koulutukseen vain ja saat samat valmiudet toimia lähettiläänä.

Päivän aikana tarjotaan kasvislounas, kahvit sekä pientä iltapalaa.

Hae lähettilääksi 21.9. (Tampere) tai 28.9. (Helsinki) mennessä täyttämällä lomake: http://tinyurl.com/metsalahettilas

Metsälähettiläiksi ryhtyville koulutus on maksuton ja matkat Tampereen koulutukseen halvimman julkisen kulkuneuvon mukaan maksetaan pääkaupunkiseudun ulkopuolelta tuleville lähettiläille kuitteja vastaan, kun on pitänyt ensimmäiset tunnit.

Koulutus järjestetään yhteistyössä OK-opintokeskuksen kanssa.

lisätiedot:

Anna Swanljung

koulukiertuevastaava

anna.swanljung(ät)luontoliitto.fi / 044 700 6113 (ma-ke, numero käytössä 10.9. alkaen)

www.luontoliitto.fi/kouluille/kouluvierailut

« lokakuu 2016 »
lokakuu
Tapahtumat
4.10.2016 Tampereen susiryhmän tapaaminen 04.10.2016 18:00 - 20:00 — Ravintola Artturi
5.10. 2016 HLP:n syyskokous Toimistolla 05.10.2016 18:00 - 22:00 — Kuninkaankatu 39 (Toimistomme)
2.11.2016 HLP:n kuukausitapaaminen 02.11.2016 17:00 - 20:00
Tulevat...