Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Ilmastolakko Tampere 24.5.2019

Ilmastolakko Tampere 24.5.2019

Lähde mukaan vaatimaan ilmastotekoja nyt!
Ilmastolakko Tampere 24.5.2019

Mainos: Eetu Haverinen

Milloin 08.05.2019
alkaa 17:40 loppuu 17:40
Missä Sorin aukio ja Keskustori, Tampere
Yhteyshenkilön nimi
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Maaliskuussa yli 1 000 koululaista ja nuorta marssi Tampereen Keskustorille vaatimaan välittömiä ilmastotekoja. Maailmanlaajuisesti koululakkoiltiin 125:ssä maassa 1,6 miljoonan nuoren voimin.

Seuraava kansainvälinen ilmastolakko kokoontuu perjantaina 24.5. Tervetuloa mukaan marssimaan, olit sitten tuleva, nykyinen tai entinen koululainen! Ilmastonmuutos vaikuttaa kaikkien tulevaisuuteen. Näin ollen kaikki voivat lähteä vaatimaan ilmastotoimia iästä ja asemasta riippumatta.

Kokoonnumme klo 10 Sorin aukiolle, josta marssimme Rautatienkadun ja Hämeenkadun kautta Keskustorille. Torilla koululaisilla ja nuorilla on mahdollisuus pitää puheita, lausua runoja, laulaa tai pitää muita esityksiä. Ääni on nuorilla, ja puheenvuoroista mahdollisesti hyötyvien tahojen (esim. vaaliehdokkaiden) on aika kuunnella.

Jos haluat esiintyä tapahtumassa, otathan yhteyttä 14.5. mennessä: ilmastoryhma.tampere@luontoliitto.fi

On aika kohdata ilmastonmuutos sinä kriisinä, joka se on – ja toimia, vaikka meillä ei ole vielä kaikkia ratkaisuja.
-Greta Thunberg, 16-vuotias ilmastolakot aloittanut aktivisti.

Tapahtuman järjestää paikallisista järjestöistä ja ilmastohuolta kantavista kansalaisista kokoontunut yhteistyöryhmä.

Esteettömyystiedot:

*Sorin aukion lähin bussipysäkki on nimeltään Sorinaukio ja se sijaistee aukion laidalla. Keskustorin ympärillä on bussipysäkkejä nimiltään Keskustori.
*Keskustoria lähimmät invapysäköintipaikat ovat Keskustorin ja Frenckellinaukion parkkipaikoilla, Aleksis Kiven kadulla ja Kauppakadulla.
*Liikuttavaa matkaa mielenosoituksessa on 1200 m
*Matkalla on 150 m pitkä, loiva ylämäki ja 200 m pitkä alamäki.
*Sorin aukio on hiekkakenttä, Keskustori on asfaltoitu ja osin kivetty.
*Keskustorilta lähin esteetön wc on 100 m päässä Kulttuuritalo Laikussa. Matkalla sinne on kivettyä, loivaa ylämäkeä.

Lisätietoja tästä tapahtumasta...

« toukokuu 2019 »
toukokuu
Muutoksia susikannassa 23.05.2019 18:00 - 20:00 — Pääkirjasto Metso