Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Ilmastolakko Tampere 24.5.2019

Ilmastolakko Tampere 24.5.2019

Lähde mukaan vaatimaan ilmastotekoja nyt!
Ilmastolakko Tampere 24.5.2019

Mainos: Eetu Haverinen

Milloin 08.05.2019
alkaa 17:40 loppuu 17:40
Missä Sorin aukio ja Keskustori, Tampere
Yhteyshenkilön nimi
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Maaliskuussa yli 1 000 koululaista ja nuorta marssi Tampereen Keskustorille vaatimaan välittömiä ilmastotekoja. Maailmanlaajuisesti koululakkoiltiin 125:ssä maassa 1,6 miljoonan nuoren voimin.

Seuraava kansainvälinen ilmastolakko kokoontuu perjantaina 24.5. Tervetuloa mukaan marssimaan, olit sitten tuleva, nykyinen tai entinen koululainen! Ilmastonmuutos vaikuttaa kaikkien tulevaisuuteen. Näin ollen kaikki voivat lähteä vaatimaan ilmastotoimia iästä ja asemasta riippumatta.

Kokoonnumme klo 10 Sorin aukiolle, josta marssimme Rautatienkadun ja Hämeenkadun kautta Keskustorille. Torilla koululaisilla ja nuorilla on mahdollisuus pitää puheita, lausua runoja, laulaa tai pitää muita esityksiä. Ääni on nuorilla, ja puheenvuoroista mahdollisesti hyötyvien tahojen (esim. vaaliehdokkaiden) on aika kuunnella.

Jos haluat esiintyä tapahtumassa, otathan yhteyttä 14.5. mennessä: ilmastoryhma.tampere@luontoliitto.fi

On aika kohdata ilmastonmuutos sinä kriisinä, joka se on – ja toimia, vaikka meillä ei ole vielä kaikkia ratkaisuja.
-Greta Thunberg, 16-vuotias ilmastolakot aloittanut aktivisti.

Tapahtuman järjestää paikallisista järjestöistä ja ilmastohuolta kantavista kansalaisista kokoontunut yhteistyöryhmä.

Esteettömyystiedot:

*Sorin aukion lähin bussipysäkki on nimeltään Sorinaukio ja se sijaistee aukion laidalla. Keskustorin ympärillä on bussipysäkkejä nimiltään Keskustori.
*Keskustoria lähimmät invapysäköintipaikat ovat Keskustorin ja Frenckellinaukion parkkipaikoilla, Aleksis Kiven kadulla ja Kauppakadulla.
*Liikuttavaa matkaa mielenosoituksessa on 1200 m
*Matkalla on 150 m pitkä, loiva ylämäki ja 200 m pitkä alamäki.
*Sorin aukio on hiekkakenttä, Keskustori on asfaltoitu ja osin kivetty.
*Keskustorilta lähin esteetön wc on 100 m päässä Kulttuuritalo Laikussa. Matkalla sinne on kivettyä, loivaa ylämäkeä.

*************

Global  strike for future in Tampere, Finland, on 24th of May 2019

Join the climate strike:
10 am at Sorin aukio (Sori square)
10.30 am marching together to Central square
11 am Central square

People of the Earth,

Today, we ARE in a situation of climate emergency. We, the youth, on behalf of future generations, require it to be acknowledged and treated as such : that means, treating the crisis completely, immediately and at its root! Some governments and municipalities have already declared the state of climate emergency, but we need words to be followed by the implementation of concrete measures and actions.

To manifest our vision of climate justice and make it turn into reality, we have mobilized !
On March 15, we were with more than 1.8 million demonstrators in the streets all around the world demanding a change that isn’t climate change. We achieved a feat deemed impossible by many.
And because there is still not enough being done, we’ll keep fighting and striking.
On May 24, we will return to the streets, to protect our future.

Bring your children, parents, grandparents, teachers, neighbors and friends on strike on May 24th! Why study and work for a future that will soon no longer exist? It is time for us all to take responsibility and action.
Through this, our goal is to foster climate a central theme for european political debates. On the 24th, remember: “Everyone has choice. But not everyone has a vote.”

Don't be part of the problem, become part of the solution.

Join our strikes on May 24th !

Text by: Fridaysforfuture

Lisätietoja tästä tapahtumasta...