Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Ilmastoilta: lobbaus ja hankkeet

Ilmastoilta: lobbaus ja hankkeet

Tutustutaan poliitikkojen lobbaukseen ja valtion hankkeisiin vaikuttamiseen.
Ilmastoilta: lobbaus ja hankkeet

Kuva: CC0-lisenssi, pexels.com

Milloin 04.12.2018
alkaa 18:00 loppuu 20:00
Missä Ravintola Tullin sauna, Åkerlundinkatu 3, Tampere
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Ilmastonmuutos tuntuu helposti ylitsepääsemättömältä, herättää toivottomuutta. Mitä voi pieni ihminen tehdä yhteiskunnan muuttamiseksi? Kannattaako tehdä yhtään mitään? Kansalaisen vaikuttamisen keinot ovat kuitenkin moninaiset, ja yhdessä tekemällä saa enemmän aikaiseksi.

Eräitä tapoja tarttua tähän viheliäiseen ongelmaan ovat lobbaus ja valtion hankkeiden kommentointi . Voimme suoraan ilmaista mielipiteemme päätöksiä valmisteleville virkamiehille. Voimme suoraan lähteä kertomaan mielipiteemme päätöksiä tekeville poliitikoille.

Ilmastoillassa tutustumme näihin vaikuttamiskeinoihin ja käärimme saman tien hihat: kommentoimme yhdessä valtakunnan hankkeita valtion omissa kanavissa (esim. otakantaa.fi) ja/tai suunnittelemme poliitikoiden tapaamisia. Aiempaa kokemusta aiheista ei tarvitse olla, tärkeintä on halu viedä eteenpäin viestiä ilmastotoimien välttämättömyydestä. Tervetuloa kuuntelemaan, oppimaan ja kantamaan kortesi kekoon!

Mahdollisuuksien mukaan kannattaa ottaa oma läppäri mukaan.

Lisätietoja tästä tapahtumasta...

« maaliskuu 2019 »
maaliskuu
Tapahtumat