Sijainti: Pääsivu / Hiljainen metsäretki Tampereen seudulla

Hiljainen metsäretki Tampereen seudulla

Milloin olet viimeksi ollut ihan hiljaa metsässä? Luonto-Liiton Hämeen luontopiirin hiljainen metsäretki Kaitajärven kodalle 28.10.
Milloin 28.10.2018
alkaa 13:00 loppuu 17:00
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Elämämme on nykyisin melko hälyisää. Eikä pelkästään ainaisen taustamelun muodossa, vaan myös katkeamaton informaatiotulva ja täyteen ahdettujen kalenterien aiheuttama paikasta toiseen juokseminen pitää aivomme lähes jatkuvasti toimintaan virittyneessä tilassa ja täten stressitasomme korkealla.

Me Luonto-Liiton Hämeen piirissä koemme hiljentymisen ja pysähtymisen äärimmäisen tärkeäksi hyvinvointimme kannalta. Siksi haluammekin lokakuun lopulla pyhäinpäivän lähestyessä tarjota teille mahdollisuuden olla hiljaa yhdessä, eli irrottautua muutamaksi tunniksi kaikesta turhasta hälystä hiljaisen metsäretken muodossa. Retki toimii myös lokakuussa 75 vuotta täyttävän Luonto-Liiton yhtenä juhlatapahtumana.

Retki on sunnuntaina 28.10. ja se suuntautuu Kaitajärven kodalle Lempäälään. Tapaamme Tampereen Keskustorin suihkulähteellä klo 13, mistä suuntaamme klo 13.17 lähtevällä bussilla nro 26 Lempäälän Karhumäen pysäkille. Lempäälään voi toki saapua myös muulla tavoin, mutta olethan tällöin edellä mainitulla pysäkillä viimeistään klo 13.37 (ja ethän vahingossa mene Pirkkalassa sijaitsevalle samannimiselle Karhumäen pysäkille).

Matkan pysäkiltä kodalle suoritamme hiljaisuudessa. Kodalla tarjoamme osallistujille ruoaksi lämpimän keiton sekä jälkiruokakahvit. Rikomme hiljaisuuden hetkeksi ruokailun jälkeen, jolloin on mahdollisuus osallistua vapaamuotoiseen keskusteluun hiljaisuudesta ja sen merkityksestä nykymaailmassa. Kodalta lähtiessämme laskeudumme jälleen hiljaisuuteen. Käveltävää tulee yhteensä arviolta 10 km ja retken kesto on nelisen tuntia. Osalla reitistä saatamme siirtyä poluilta syrjään.

Retki on kaikille avoin ja osallistujille ilmainen. Pyydämme kuitenkin ilmoittautumista osoitteeseen viimeistään 26.10. mennessä, jotta osaamme varata mukaan riittävästi ruokaa. Kerrothan ilmoittautuessasi mahdolliset ruoka-allergiasi ja muut asiat, joista uskot, että järjestäjien olisi hyvä olla tietoisia. Lapset ovat tervetulleita mukaan, jos he ikänsä puolesta kykenevät hiljentymään retken ajaksi.

Mukaan tarvitset ainakin lämpimät ja säänmukaiset vaatteet, hyvät kengät maastossa liikkumiseen, juomapullon, ruokailuvälineet, tasku-/otsalampun ja istuma-alustan. Puhelimet ja muut elektroniikkalaitteet pyydämme sulkemaan tai ainakin hiljentämään retken ajaksi.

Osallistujat ovat tapaturmavakuutettuja Luonto-Liiton toimesta ja retkellä on säävaraus, eli todella huonolla ilmalla ajankohtaa saatetaan siirtää.

Tapahtuma Facebookissa: https://www.facebook.com/events/2176718375735859/.

Yhteyshenkilönä on Luonto-Liiton Hämeen piirin puheenjohtaja Ville Lahtinen, puh. 040 765 9395.

P.S. Vahvana lukusuosituksena retkelle valmistautuessa Erling Kaggen Hiljaisuus: https://www.gummerus.fi/fi/kirja/9789512407156/hiljaisuus/.

« joulukuu 2018 »
joulukuu