Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Uusi opas kaksikieliseen vapaa-ajantoimintaan julkaistu

Uusi opas kaksikieliseen vapaa-ajantoimintaan julkaistu

Luonto-Liiton, Natur och Miljön ja Helsingin yliopiston Kaksi kieltä & luonto -hankkeessa on kehitetty menetelmiä kaksikieliseen vapaa-ajan toimintaan.

Hankkeen kokemukset on koostettu opaskirjaan Vahvista ja haasta – ideoita monikieliseen vapaa-ajantoimintaan

Pedagogisin perustein suunniteltua kaksikielistä vapaa-ajan toimintaa ei toistaiseksi ole juurikaan tarjolla. Monilla yhdistyksillä on monikielisiä lapsiryhmiä, mutta kaksikielisyyden potentiaalia ei välttämättä osata hyödyntää. Kaksi kieltä & luonto -hanke pyrkii antamaan tukea ja työkaluja kielirajojen ylittämiseen.

Tervetuloa Kaksi kieltä & luonto -hankkeen tilaisuuteen kuulemaan, millaisia konkreettisia menetelmiä kaksikielisyyden edistämiseksi voidaan käyttää lapsiryhmissä. Tilaisuus järjestetään Lauantaina 1.4. klo 10–16, paikkana Ungdomslokalen Sandels (Topeliuksenkatu 2, Helsinki). Mukana keskustelemassa on asiantuntija, dosentti Anna Slotte ja osallistujia useasta kaksikielistä lasten- ja nuorten toimintaa järjestävästä organisaatiosta.

Lisätietoja:

Kaksi kieltä & luonto -hankkeen nettisivut

Martina Uotinen, projektipäällikkö, Kaksi kieltä & luonto, p. 045 270 0317, martina.uotinen(at)naturochmiljo.fi