Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Tulevaisuus – millaisena sen haluaisit nähdä?

Tulevaisuus – millaisena sen haluaisit nähdä?

Tervetuloa Luonto-Liiton Tulevaisuustaajuus-etätyöpajaan lauantaina 10.4!
Tulevaisuus – millaisena sen haluaisit nähdä?

Kuvitus: Miyu Murai

Millainen tulevaisuus olisi tavoittelemisen arvoinen? Millaiselta näyttäisi maailma, jossa ilmastonmuutos olisi pysäytetty alle kahteen asteeseen ja luonnon monimuotoisuus lisääntyisi?

Tulevaisuus ei vain tapahdu. Se, mitä teemme tänään määrittää millainen tulevaisuus meillä on edessämme. Ja jotta osaisimme liikkua kohti toivottavaa tulevaisuutta, tarvitsemme konkreettisia ja positiivisia visioita, jotka näyttävät meille suuntaa.

Tule mukaan Luonto-Liiton Tulevaisuustaajuus-työpajaan 10.4. klo 10-13 rakentamaan erilaisia visioita, haastamaan tulevaisuuskäsityksiä ja tunnistamaan keinoja halutun huomisen rakentamiseksi.

Työpajassa pureudutaan tulevaisuusvisioihin erityisesti ilmastonmuutoksen ja luontokadon konteksteissa. Työpajan kesto on kolme tuntia, sisältäen 1–2 taukoa. Osallistuminen ei edellytä mitään ennakko-osaamista.

Työpajan vetäjänä toimii Luonto-Liiton pitkän linjan ilmastoaktiivi ja Suomen nuorisoalan kattojärjestö Allianssin ilmastodelegaatti Emma Sairanen.

Ilmoittaudu mukaan!

Tulevaisuustaajuus-työpaja järjestetään verkossa, Zoomin välityksellä. Mukaan mahtuu max. 20 osallistujaa. Ilmoita meille osallistumisestasi tämän linkin kautta.

Mikä Tulevaisuustaajuus?

Tulevaisuustaajuus on Sitran kehittämä menetelmä, jonka tarkoituksena on lisätä ihmisten kykyä kuvitella erilaisia tulevaisuuksia ja toimia toivotun tulevaisuuden toteutumiseksi sekä ylipäätään lisätä keskustelua tulevaisuuksista. Työpajamenetelmän taustaajatuksena on, että jos haluamme onnistua siirtymässä kestävään yhteiskuntaan, niin tarvitsemme suuremman joukon uudistajia – ihmisiä ja organisaatioita – mukaan.

www.sitra.fi/hankkeet/tulevaisuustaajuus