Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Tule mukaan Kevätseurannan kampanjasuunnitteluiltaan!

Tule mukaan Kevätseurannan kampanjasuunnitteluiltaan!

Oletko intohimoinen luontoharrastaja, it-taituri tai haluatko muuten vain osallistua vanhan ja vaikuttavan kampanjan suunnitteluun ja toteutukseen? Liity kansalaistieteen kärkijoukkoihin 1.12.2020!

Luonto-Liiton Kevätseuranta on Suomen kauneimpia kansalaistiedekampanjoita. Havaintoja kevään etenemisestä ja kevätlajien esiintymisestä on kerätty jo yli neljä vuosikymmentä. Tieto talletetaan osaksi Lajitietokeskuksen mittavaa aineistoa, ja siellä se pysyy niin tutkijoiden kuin muiden kiinnostuneiden saatavilla

Järjestämme 1.12. klo 17 alkaen Kevätseuranta -kampanjan suunnitteluillan.

Kampanjalla menee hyvin, ja siltä pohjalta on helppo kehittää. Kaipaamme kuitenkin uusia ideoita, tekijöitä, tietäjiä ja taitajia. Olet etsimämme henkilö, jos YKSIKIN näistä osuu kohdalleen:

- harrastat luontoa ja haluat herätellä muita mukaan

- haluat osallistua valtakunnallisen kampanjan suunnitteluun ja toteutukseen

- tunnet kevätlajeja/fenologiaa tai vaikka ilmastonmuutoksen biologiaa

- hallitset data-analytiikkaa, sovelluskehitystä tai muuta teknisesti jännää

- uskallat nostaa Kevätseurannan sosiaalisen median ja viestinnän loistamaan kilpaa kevätauringon kanssa

- koet nykyisessä kampanjassa olevan edes jotain parantamisen varaa, ja haluat kertoa meille mitä.

Vuonna 2021 aiomme kiiltää mediassa entistä kirkkaammin, murskata viime vuosien havaintoennätykset ja herätellä satamäärin uusia suomalaisen luonnon tarkkailijoita. Suunnitteluilta pidetään valitettavasti verkon välityksellä, mutta niin pidetään melkein kaikki muukin tällä hetkellä. Hyvänä puolena on se, että osallistua voi kuka tahansa kiinnostunut mistä päin Suomea tahansa. Luonto-Liiton toiminta on suunnattu erityisesti alle 29-vuotiaille nuorille.

On hienoa, jos osaat heti käydä kehittämiseen käsiksi, mutta olet tervetullut myös opettelemaan alusta alkaen. Luonto-Liitossa se on erittäin sallittua. Kevätseurantaa ei tarvitse tuntea ennalta, koska me järjestäjät tunnemme sen jo hyvin.

Ilmoittaudu mukaan ennen kokousta Luonnonharrastus ja ympäristökasvatus -jaoston puheenjohtajalle Heikka Marttila-Torniolle osoitteeseen heikkamt@gmail.com, niin saat paluupostissa Teams-linkin. Lisätietoja voit kysellä Heikalta. Jos et mitenkään ehdi 1.12., mutta haluaisit kuitenkin vaikuttaa tai osallistua kampanjasuunnitteluun, laita meille viestiä!

Kaikkien aikojen kevättä odottaen,

Luonto-Liiton luonnonharrastus- ja ympäristökasvatusjaosto

www.luontoliitto.fi/toiminta/toimintaryhmat/luonnonharrastus_ja_ymparistokasvatustoiminta

www.kevatseuranta.fi