Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Tiedotteet / Mainoskupla-kilpailu ilkkuu mainosten maailmalle

Mainoskupla-kilpailu ilkkuu mainosten maailmalle

Luonto-Liitto ja Voima-lehti järjestävät viidettä kertaa vastamainoskilpailun, joka haastaa kritisoimaan kulutuskulttuuria huumorilla ja mainosmaailman omalla kielellä.

Luonto-Liitto tiedottaa 17.8.2009

Vastamainokset ovat oikeista mainoksista ideansa saavia parodioita, jotka ilkkuvat mainosmaailmalle perinteisiä mainonnan keinoja käyttämällä. Vastamainokset ottavat kantaa kaupallisen kulttuurin ongelmiin kritisoiden mainosten tuputtamaa maailmankuvaa.

Tänä vuonna kilpailun arvovaltaisina tuomareina toimivat valokuvataiteilija Elina Brotherus, sarjakuvataiteilija Milla Paloniemi, Voima-lehden AD ja valokuvaaja Klaus Welp sekä Luonto-Liiton www-suunnittelija, tutkija Susanna Neiglick.

Kilpailussa on avoin sarja sekä oma sarjansa ammattilaisille ja alan opiskelijoille. Kilpailutyö voi olla mainosjuliste, -elokuva, -animaatio tai mainosmusiikkia. Parhaille töille on luvassa mainetta, kunniaa ja näkyvyyttä sekä lahjakortteja kulttuuritapahtumiin.

Kilpailuaika päättyy 25.10. Esikarsinnan läpäisseet työt julkaistaan marraskuun aikana netissä, ja myös yleisö pääsee äänestämään niistä suosikkiaan. Kilpailu ratkeaa Älä osta mitään -päivän aattona 26.11.

Mainoskupla-kilpailu on osa Älä osta mitään -päivää. Jo perinteeksi muodostuneen kansainvälisen teemapäivän tarkoituksena on haastaa ihmiset punnitsemaan jokapäiväisiä valintojaan viettämällä vuorokausi hankkimatta tavaraa ja käyttämättä rahaa. Suomessa Älä osta mitään -päivää vietetään joulusesongin keskellä perjantaina 27. marraskuuta.

Lisätiedot:

Osallistumisohjeet ja aiempia kilpailutöitä: www.mainoskupla.fi

Vuoden 2008 voittajatöiden painolaatuisia kuvia on ladattavissa osoitteesta
http://www.mainoskupla.fi/pressi.html

Liisa-Maija Aukia, Luonto-Liiton tiedottaja
liisa-maija.aukia(ät)luontoliitto.fi, 044 075 5635