Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Tule mukaan Reaktiiviseen ekokriisitaidepajaan!

Tule mukaan Reaktiiviseen ekokriisitaidepajaan!

Hyödynnä taideaktivismin luovaa muutosvoimaa ilmastonmuutoksen selättämiseksi! Luonto-Liitto on mukana Youth Learning Through Arts -hankkeessa, jossa tarjotaan nuorille taidetyöpajoja ja koulutetaan taidekasvattajia ja nuorisotyöntekijöitä Suomessa, Puolassa ja Sloveniassa. Hanketta rahoittaa Erasmus+ -ohjelma.

Vuosikymmeniä kestänyt hidastelu jatkuu, vaikka ilmasto- ja ekokriisin vaikutukset näkyvät ympäri maailman ja ratkaisut jo tunnetaan. Tule mukaan muuttamaan turhautuminen toiminnaksi ja konkreettisiksi taideteoiksi!

Reaktiivisissa ekokriisitaidepajoissa toteutetaan ajankohtaiseen ilmastokriisin teemaan tai polttaviin kestoaiheisiin liittyviä nopeita taiteellisia reagointeja ja kannanottoja, jotka esitellään julkitiloissa ja/tai somessa. Taiteella on mahdollista epäsuoran ovelasti vaikuttaa, aiheuttaa tunnereaktioita ja jopa muuttaa ajattelua ilmastokysymyksissä. Taidetekojen kriittinen näkökulma kohdistuu erityisesti päättäjiin ja vallankäyttäjiin kuluttajakansalaisten sijaan.

Työpajat ohjaa ilmastoaiheita taideaktivismin keinoin käsitellyt ja tieteellisesti tutkinut taiteilija-tutkija Sonja Salomäki. Taiteellisuutta on meissä jokaisessa, joten jo kiinnostus aiheeseen riittää!

Työpaja toteutetaan lauantaina 25.9. klo 12-15 Jyväskylässä (myös etänä osallistuminen mahdollista)

Lisätietoa ja ilmoittautumiset 15.9. mennessä: laura.haikonen@luontoliitto.fi

Lähetä Lauralle yhteystietosi (nimi, syntymävuosi, sähköposti ja puhelinnumero), haluamasi työpajan ajankohta ja lyhyet vastaukset kysymyksiin:

1) Miksi haluat osallistua työpajaan?

2) Mikä ilmastoteema kiinnostaa sinua ja miksi?

Osallistuminen on maksutonta ja matkakulut korvataan. Haemme mukaan 18-29 -vuotiaita ilmastovaikuttamisesta kiinnostuneita nuoria aikuisia.

Työpajat ovat osa Youth Learning Through Arts (YLTA) -hanketta, joka tarjoaa nuorille taidetyöpajoja ja kouluttaa taidekasvattajia ja nuorisotyöntekijöitä Suomessa, Puolassa ja Sloveniassa. Hanketta rahoittaa Erasmus+ -ohjelma. Hanketta toteuttaa Suomessa Suomen lastenkulttuurikeskusten liitto, Lasten ja nuorten taidekeskuksen säätiö ja Luonto-Liitto.