Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Pihka-luonnonharrastusmerkki koulutus

Missä Kuopio
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Pihka-luonnonharrastusmerkki koulutus opettajille ja muille nuorten kanssa toimiville

Tiistaina 24.3.klo 15-18

Kohderyhmä: Yläkoulujen biologian ja maantiedon opettajat, 5.-6. luokkien opettajat, opettajaopiskelijat sekä muut nuorten ohjaustyötä tekevät.

Paikka: Kuopion Luonnon Ystäväin Yhdistyksen toimitila Pesä, Kuopio

Luonto tarjoaa elinikäisen innostuksen lähteen, mutta nuorten saattaminen luonnontarkkailun pariin ei ole aina ole helppoa. Luonto-Liiton Pihka-luonnonharrastusmerkin avulla luonto on helpompi tuoda osaksi opetusta, oppilaiden kiinnostuksen kohteita kuuntelevalla tavalla. Pihka koostuu erilaisista luonnontukimustehtävistä, joita suorittamalla nuori oppii tarkkailemaan luontoa ja pohtimaan havaitsemaansa. Pihka tehtävineen on kaikille avoin ja maksuton nettipohjainen materiaali.

Pihka-koulutuksessa käydään kattavasti läpi Pihka-tehtävineen sekä pohditaan yhdessä, miten oppilaiden innostaminen luonnonharrastuksen pariin onnistuisi mahdollisimman hyvin. Tule mukaan poiminaan käytännön vinkkejä luonnonharrastuksen tuomiseksi osaksi opetusta- ja ohjaustoimintaa!

Pihkaan voit tutustua osoitteessa www.luontoliitto.fi/pihka

Ilmoittautuminen: elina.silkela(at)iki.fi 17.3. mennessä. Ilmoittautuessasi kerro nimesi, yhteystietosi, sekä mahdolliset erityisruokavaliot. Koulutus on maksuton (sis. kahvituksen) Ota koulutukseen mukaan ulkoiluun sopivat vaatteet.