Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Nuorten vaelluskurssi Lapissa - nyt ilmoittautumaan!

Nuorten vaelluskurssi Lapissa - nyt ilmoittautumaan!

Vaelluskurssi kutsuu seikkailuun! Luonto-Liitto järjestää vaelluskurssin nuorille. Kurssi huipentuu vaellukseen Urho Kekkosen kansallispuistossa.

Kesän odotettu vaelluskurssi on täällä!

Vaelluskurssilla perehdytään useamman vuorokauden kestävällä vaelluksella tarvittaviin varusteisiin ja taitoihin. Kurssi alkaa kolmena heinäkuisena arki-iltana pidettävällä (etä)teoriatunnilla ja huipentuu viikon mittaiseen Lapin-vaellukseen elokuun alussa. Vaelluksen aikana yövytään teltoissa osittain autiotupiin tukeutuen. Lisäksi teoriatuntien tueksi voidaan suunnitella pieniä yhteisiä harjoitetuokioita. Kurssin kohderyhmänä ovat 15–30-vuotiaat.

Vaelluksen päivämatkat ja reitti suunnitellaan ensikertalaisille sopivaksi. Tavoitteena on, että kurssikokonaisuuden suorittanut voi turvallisin mielin lähteä omatoimisesti useamman yön retkelle ja osaa pitää huolta itsestään maastossa. Vaelluksella painotetaan kiireetöntä luonnontarkkailua ja ympäristöystävällistä retkeilytapaa.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset:

« helmikuu 2021 »