Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Nuorten Luonnon päätoimittajaksi Aino Huotari

Nuorten Luonnon päätoimittajaksi Aino Huotari

Nuorten Luonnon päätoimittajaksi on valittu 33-vuotias ilmasto- ja ympäristöaktiivi Aino Huotari. Vapaana toimittajana ja kuvaajana työskentelevä Huotari aloittaa tehtävässään vuoden 2019 alusta. Hän on ollut mukana toimittamassa Nuorten Luontoa kahden vuoden ajan.
Nuorten Luonnon päätoimittajaksi Aino Huotari

Kuva: Sara Vertanen

“Nuorten Luonto on mielestäni lehtenä monipuolinen, eikä aliarvioi nuorehkoa lukijakuntaansa, mitä arvostan paljon. Mielestäni lehdellä on ollut ja on jatkossakin mahdollisuus tarjota lukijoilleen näkökulmia ja mahdollisuuksia kehittää kriittistä ajattelua, sekä omia, nuorille sopivia yhteiskunnallisen vaikuttamisen keinoja”, Huotari sanoo.

Huotaria kiinnostavat erityisesti Itämereen, ilmastonmuutokseen ja kestävään kehitykseen liittyvät aiheet. Hän on mukana myös talviurheilijoiden Protect Our Winters Finland -ilmastoliikkeessä ja puhtaamman meren puolesta toimivassa Nordic Ocean Watch Finland -järjestössä. Näitä teemoja uusi päätoimittaja haluaa tuoda myös Nuorten Luontoon.

“Koen, että juuri nyt ilmastonmuutoksen ja luonnon monimuotoisuuden supistumisen varjossa tarvitaan ennen kaikkea toivoa ja iloisten uutisten esille tuomista, jotta nuoret – ja vähän vanhemmatkin – jaksavat uskoa tulevaan.”

Nuorten Luonnon päätoimittajaksi haki kuusi hakijaa eri puolilta Suomea. Hakuilmoituksessa painotettiin aiempaa toimituskokemusta Nuorten Luonnosta, ja kaikilla hakijoista sitä oli.

“Saimme ilahduttavan korkeatasoisia hakemuksia, joten valinta oli vaikea. Aino erottui joukosta positiivisella asenteellaan ja ammattitaidollaan. Lisäksi Aino on juuri viime aikoina ollut todella aktiivinen ja arvokas toimitustiimin jäsen, mikä osaltaan vaikutti valintaan”, Luonto-Liiton viestintäpäällikkö Liisa-Maija Aukia sanoo.

Nuorten Luonto on Luonto-Liiton jäsenlehti, jota tekevät nuoret itse yhdessä lehdenteon ammattilaisten kanssa. Lehden kestoaiheita ovat kestävä kulutus, ympäristönsuojelu sekä luonnossa harrastaminen – kulttuuria unohtamatta. Lehteä toimitetaan vapaaehtoisvoimin. Nuorten Luonto ilmestyy neljä kertaa vuodessa. Lisätietoja: www.nuortenluonto.fi

kuuluu seuraaviin kategorioihin: