Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Luontokerhon ohjaajan peruskurssilta eväitä alakouluikäisten ympäristökasvatukseen

Myös etäosallistuminen on mahdollinen!
Milloin 10.10.2020 09:30 loppuu
11.10.2020 15:00
Missä Pasila / etäyhteys Zoomilla
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Miten ympäristökasvatusta voi toteuttaa alakoululaisten kanssa? Viikonlopun aikana kurkistetaan ympäristökasvatuksen perusteisiin, opetellaan elämys-, herkkyys- ja aistiharjoitteita sekä uusia leikkejä ja toimintavinkkejä. Saat myös vinkkejä turvallisen kerhokerran järjestämiseen sekä ongelmatilanteita varten.

Kurssin käytyäsi sinulla on mahdollisuus ohjata Luonto-Liiton kerhoja.

Kurssi on räätälöity erityisesti Luonto-Liiton kerhonohjaajille, joilta edellytetään koulutuksen käymistä. Muutkin asiasta kiinnostuneet, kuten leirityöntekijät, kasvatusalalla toimivat yms. saavat koulutuksesta vinkkejä ja varmuutta alakoululaisten ympäristökasvatuksen toteuttamiseen ja lasten luontosuhteen vahvistamiseen.

Missä ja milloin?
Kurssi järjestetään Pasilan veturitalleilla ja niiden läheisyydessä klo 9.30 – 15 sekä lauantaina, että sunnuntaina. Molempina päivinä pidetään noin tunnin mittainen lounastauko.

Hinta
Kurssi on maksuton Luonto-Liiton kerhonohjaajille ja Syyspäivien osallistujille – kurssi on tänä vuonna myös osa etänä pidettäviä Syyspäiviä. Hinta muille 10e / opiskelijat, 20e/ ei-opiskelijat.
Halutessasi voit osallistua myös  etäyhteyden kautta. Huomioithan kuitenkin, että netin kautta osallistuessasi et voi samalla tavalla olla läsnä esimerkiksi luontoleikeissä. Etäosallistuminen on kaikille maksutonta. Veturitalleilla ”livenä” osallistuville tarjolla on molempina päivinä aamiainen, lounas ja iltapäiväkahvit.

Ilmoittautuminen
Ilmoittaudu sähköpostilla lup-lapset@luontoliitto.fi viimeistään 5.10. Jos osallistut etänä, ilmoittaudu viimeistään 9.10. klo 12.  Mainitse ilmoittautumisen yhteydessä seuraavat: ikäsi, oletko opiskelija sekä mahdolliset ruoka-aineallergiat. Huom. ilmoittautumista edellytetään, vaikka osallistuisit etänä.

Kurssin järjestämiseen saamme tukea Opintokeskus Sivikseltä.

kuuluu seuraaviin kategorioihin: ,
« tammikuu 2021 »