Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Luonto-Liitto sai omat geokätköt

Luonto-Liitto sai omat geokätköt

Luonto-Liiton keskustoimistolla innostuttiin vuodenvaihteessa astumaan geokätköilyn ihmeelliseen maailmaan ja luomaan pääkaupunkiseudulle luontoliittolaisten omat geokätköt.
Luonto-Liitto sai omat geokätköt

Kuva: Siiri Rantala

Suunnittelussa otettiin huomioon järjestölle ja alueen luonnolle merkitykselliset kohteet ja kätköt ripoteltiin Helsinkiin, Espooseen ja Vantaalle (kts. lista alla).

Kätkön tiedot ja sijainnin voi hakea nimen tai koodin perusteella geokätköilyn omalta sivustolta osoitteesta www.geocaching.com. Harrastus pohjautuu satelliittipaikannuksen eli GPS:n hyödyntämiseen, ja etsintään tarvitaan GPS-vastaanottimella varustettu laite, kuten älypuhelin ja siihen ladattava Geocaching-sovellus.

Sivustolle voi luoda ilmaiseksi käyttäjätunnuksen. Kätkön löydettyään voi käynnin kirjata omalle tililleen ja jättää halutessaan kommentin kätkökokemuksestaan. Sivuilta löytyy kätköilyyn liittyen ohjeita ja neuvoja, jotka tarjoavat kaiken tarvittavan tiedon harrastuksesta. Lisäksi sivustolta löytyy maailmanlaajuinen kätkökartta, jossa näkyy kaikki olemassa olevat geokätköt. Kartalta voi hakea näkyviin vaikka oman lähialueensa ja tutkia, löytyykö sieltä geokätköjä.

Luonto-Liitto kannustaa kaikki mukaan tämän mukavan harrastuksen pariin!

Luonto-Liiton geokätköt:

• Helsinki