Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Luonto-Liiton Susilähettiläät palkittiin parhaana luontotekona

Luonto-Liiton Susilähettiläät palkittiin parhaana luontotekona

Luonto-Liiton susiaiheiset kouluvierailut on palkittu Paras luontoteko 2015–2016 -kilpailun voittajana!

Kansainvälisen luonnonsuojeluliiton IUCN:n Suomen komitean kilpailussa on etsitty parasta luontotekoa Suomen luonnon monimuotoisuuden köyhtymisen pysäyttämiseksi. Palkinto luovutettiin Ympäristöministeriössä 7.2.

Susilähettiläät kiertävät vierailun tilanneissa kouluissa pitämässä susiaiheisia oppitunteja. Paras luontoteko -palkinnon perusteluissa arvioidaan että susilähettiläät ovat onnistuneet vähentämään aiheetonta susipelkoa:

"Susilähettiläät toimivat susipelon vähentämiseksi jakamalla susia ja muita suurpetoja koskevaa tutkittua tietoa lapsille ja nuorille. Tietoa jaetaan petojen ekologiasta ja käyttäytymisestä osana ekosysteemejä ja suhteessa ihmisiin. Susilähettiläät ovat tavoittaneet suuren joukon lapsia ja nuoria kouluvierailuillaan ympäri Suomea. Nuorille jaettu tieto vaikuttaa asenteisiin ja edesauttaa tutkittuun tietoon perustuvaa vuoropuhelua kansalaisryhmien välillä. Yhteistyötä on tehty myös useiden ympäristö- ja eläinjärjestöjen kanssa. Susilähettiläiden toiminnan tiedetään vähentäneen aiheetonta susipelkoa. Toiminta vaatii myös rohkeutta."

Luonto-Liitto kiittää lämpimästi huomionosoituksesta! Työ lasten ja nuorten luontosuhteen ja luonnon monimuotoisuuden säilyttämisen puolesta jatkuu!

Lisätietoja Paras luontoteko -palkinnon voittajista Ympäristöministeriön tiedotteessa.

Kuva: Tapani Veistola

Luonto-Liiton toiminnanjohtaja Leo Stranius pitämässä kiitospuhetta Ympäristöministeriön palkintojenjakotilaisuudessa 7.2. Kuva: Tapani Veistola

« heinäkuu 2017 »
heinäkuu