Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Korkeakouluharjoittelijaksi Kevätseuranta -kampanjaan!

Korkeakouluharjoittelijaksi Kevätseuranta -kampanjaan!

Luonto-Liitto etsii korkeakouluharjoittelijaa Kevätseuranta -kampanjaan kevääksi 2021.

Luonto-Liiton Kevätseuranta on Suomen kauneimpia ja vanhimpia kansalaistiedekampanjoita.

Kevätseuranta -kampanjassa kaikki voivat osallistua tiedon tuottamiseen luonnosta ja ympäristöstä.

Haemme nyt joukkoihimme harjoittelijaa, joka ottaa kampanjan omakseen ja innostaa kanssamme tuhannet suomalaiset tarkkailemaan kevättä!

Tehtäviisi kuuluu:

• kampanjan suunnittelu yhdessä Luonto-Liiton asiantuntijoiden kanssa

• havaintojen seuraaminen ja raportointi

• kampanjan sisällöntuotanto, viestintä ja mediayhteistyö yhdessä viestintäpäällikön ja ympäristökasvatuspäällikön kanssa

• kampanjan koordinointi yhdessä Luonto-Liiton ja sen piirijärjestöjen kanssa

Toivomme sinulta:

• vähintään kohtuullista luonto-osaamista ja -harrastuneisuutta

• että pystyt tarvittaessa antamaan haastatteluja ja näkymään mediassa

• tahtoa kehittää ja viedä merkityksellistä kampanjaa eteenpäin

Odotuksemme voit täyttää monella tapaa. Voit olla esimerkiksi biologian opiskelija, joka on kiinnostunut viestinnästä tai viestinnän opiskelija, joka on kiinnostunut luonnosta. Tai jotain aivan muuta! Luontoguru ei tarvitse olla, mutta Kevätseurannan lajit tulee hallita perustasolla kampanjan alkaessa. On hienoa, jos tuot omaa osaamistasi kampanjaan, ja osaat vaikkapa järjestää tapahtumia, käydä havaintodataa läpi tai vetää yleisöretken. Vaikka kampanja on perinteinen, saat käyttää osaamistasi ja luovuuttasi sen toteuttamiseen myös uudenlaisin keinoin.

Saat meiltä:

• tärkeän tehtävän valtakunnallisesti näkyvän kampanjan ohjaksissa

• vapauden omien ideoiden toteuttamiseen ja oman osaamisen hyödyntämiseen

• lämpimän vastaanoton osaksi työyhteisöämme, sekä työyhteisön tuen ja mahdollisuuden tutustua kansalaisjärjestöön työympäristönä

Työt alkavat sopimuksen mukaan helmikuun 2021 aikana. Toivomme, että voisit aloittaa helmikuussa ja olla mukana touko-kesäkuulle. Viikoittainen työaikasi on noin 60 % täydestä työajasta. Työajat ovat sovittavissa joustavasti ja niissä on mahdollisuus liukuman käyttöön. Työ tehdään kevään koronatilanteesta riippuen osin etänä ja osin Luonto-Liiton toimistolla Helsingin Lauttasaaressa. Sinun ei kuitenkaan ole pakko asua pääkaupunkiseudulla.

Harjoittelijalta edellytetään oppilaitoksen myöntämää harjoittelutukea. Harjoitteluajalta maksetaan palkkaa Kelan vuotuisen työssäoloehdon vähimmäispalkan mukaisesti (1236e/kk, v. 2020). Palkka suhteutetaan työaikaan, ja se muodostuu korkeakoulun maksamasta harjoittelutuesta ja työnantajan osuudesta.

Lisätietojaympäristökasvatuspäällikkö Teija Peura (044 045 8898)
Soittoajat: perjantai 8.1. klo 12–14 ja tiistai 12.1. klo 14–16.

Lähetäthän hakemuksesi ja CV:si viimeistään 15.1.2021 osoitteeseen teija.peura@luontoliitto.fi. Etähaastattelut järjestetään viikolla 3.

« tammikuu 2021 »
tammikuu