Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Sinustako Nuorten Luonto -lehden päätoimittaja?

Sinustako Nuorten Luonto -lehden päätoimittaja?

Ovatko ympäristöasiat ja luonnonsuojelu sinulle tärkeitä? Palatko halusta vaikuttaa, olet visuaalinen ja rakastat kirjoittamista?
Sinustako Nuorten Luonto -lehden päätoimittaja?

Kuva: Ina Rosberg

Luonto-Liitto hakee päätoimittajaa Nuorten Luonto -lehteen!

Luonto-Liiton jäsenlehti Nuorten Luonto hakee päätoimittajaa 1.1.2021 alkaen. Kyseessä on palkkioperusteinen vapaaehtoistehtävä (250 euron korvaus numerokohtaisesti).

Päätoimittaja valitaan vuodeksi kerrallaan, yhteisestä sopimuksesta vuoden jatkokausi on mahdollinen. Nuorten Luonto ilmestyy neljä kertaa vuodessa ja toimitetaan vapaaehtoisvoimin.

Nuorten Luonto kertoo Luonto-Liiton toiminnasta ja paljon muustakin ympäristönäkökulmasta ja kriittisellä otteella. Sen pääkohderyhmänä ovat Luonto-Liiton yli 13-vuotiaat jäsenet. Lehdenteko on osa Luonto-Liiton nuorisotoimintaa.

Katso lisää: http://www.nuortenluonto.fi/

Mitä odotamme sinulta?

Päätoimittaja vastaa lehden sisällöstä ja siitä, että jäsenlehti on Luonto-Liiton näköinen. Päätoimittajan tehtävänä on suunnitella ja ideoida lehden numeroita sekä koordinoida juttujen tekoa yhdessä kirjoittajien ja toimitussihteerin kanssa. Päätoimittaja myös lukee jutut läpi ja hyväksyy ne ennen julkaisua, sekä kirjoittaa pääkirjoituksen. Halutessaan päätoimittaja voi erillistä palkkiota vastaan kirjoittaa lehteen myös muita juttuja.

Odotamme hakijalta Luonto-Liiton tuntemusta, kiinnostusta luonto- ja ympäristöasioihin ja nuorisotoimintaan, sekä aikaisempaa kokemusta vastaavan lehden toimittamisesta. Arvostamme näkemystä lehdenteosta, sujuvaa kirjoitustaitoa, rohkeaa otetta sekä hyviä sosiaalisia taitoja. Toivomme hakijoiksi eri sukupuolien edustajia sekä kieli-, kulttuuri- ja muihin vähemmistöihin kuuluvia henkilöitä.

Päätoimittaja osallistuu Luonto-Liiton keskustoimistolla Helsingissä / etäpalavereina pidettäviin toimituspalavereihin neljä kertaa vuodessa sekä yhteisestä sopimuksesta edustaa Luonto-Liittoa järjestön tapahtumissa. Muuten päätoimittajan tehtävä ei vaadi läsnäoloa. Nuorten Luontoa toimittavat myös toimitussihteeri ja graafikko.

Vapaamuotoiset hakemukset, ansioluettelo ja mahdolliset juttunäytteet tulee lähettää sähköpostilla viestintäpäällikkö Anna Steniukselle osoitteeseen anna.stenius@luontoliitto.fi perjantaihin 13.11 klo 10.00 mennessä.

Lisätiedot:

Anna Stenius, viestintäpäällikkö, Nuorten Luonnon toimitussihteeri
anna.stenius@luontoliitto.fi / puh. 050 4659328

Aino Huotari, Nuorten Luonnon päätoimittaja (v. 2020 loppuun)
/ puh. 050 3656104