Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Hei nuori, hae Itämeri-lähettilääksi kesäksi 2022!

Hei nuori, hae Itämeri-lähettilääksi kesäksi 2022!

Muoviton meri -kiertue starttaa jälleen! Luonto-Liitto ja John Nurmisen Säätiö järjestävät jälleen kesällä 2022 yhteisen Muoviton meri -kiertueen.

Lähde mukaan kiertueen Itämeri-lähettilääksi ja pääset tekemään tärkeää työtä Itämeren ja rantojemme hyväksi!

HAE ITÄMERILÄHETTILÄÄKSI KESÄKSI 2022!

Itämeri-lähettiläät järjestävät kesän ja alkusyksyn aikana eri puolella Suomea Muoviton meri -tapahtumia. Tapahtumissa tuodaan esille merten roskaantumista ja miten jokainen voi omilla valinnoillaan vaikuttaa  merten tilaan. Lisäksi tapahtumissa kannustetaan rannoilla olevia ihmisiä siivoamaan yhdessä lähirantoja tarjoamalla heille siivousvälineet.

Sinulla ei tarvitse olla aiempaa kokemusta tai tietoa Itämerestä, vaan tärkeintä on reipas mieli ja kiinnostus aiheeseen. Itämeri-lähettiläiksi voivat hakea kaikki 12-vuotiaat ja sitä vanhemmat Itämeren ystävät.

Muoviton meri -tapahtumat kestävät yleensä noin neljä tuntia ja lähettiläille maksetaan palkkiota 20 euroa tunnilta.

Koulutamme kaikki lähettiläät tehtävään huolella.

Itämeri-lähettiläiden koulutukseen voi osallistua kolmella tavalla:

1. Voit hakea mukaan Luonto-Liiton Itämeritoimijoiden koulutusleirille, joka pidetään Saaristomerellä Örön saarella 6.–8.5. Lue lisää Örön koulutusleiristä täältä!

2. Etänä lauantaina 7.5.

3. Etänä myöhemmin toukokuun lopulla (ajankohta vahvistuu myöhemmin).

Suosittelemme kaikkia uusia sekä vanhoja lähettiläitä osallistumaan koulutukseen!

Itämeri-lähettilästoiminta tiivistetysti:

1. Hae itämerilähettilääksi täyttämällä hakulomake.

2. Osallistu koulutukseen 7.5. Öröllä / etänä tai myöhemmin etänä.

3. Osallistu Muoviton meri -tapahtumaan tai järjestä itse sellainen

Tapahtumat ovat neljän tunnin mittaisia julkisia (kaikille avoimiatapahtumia. Voit järjestää tapahtuman esimkotikaupunkisi tai mökkipaikkakuntasi rannalla, kuntasi suosituimman kesätapahtuman aikaan, sup-/kajakki plogging -retkenä tai vaikka Itämeri-päivänä. Ilmoita tapahtumastasi tällä lomakkeella.

4. Saat palkkion (20 €/h) Luonto-Liitolta, jota John Nurmisen Säätiö tukee.

Lisätietoja:

Otso PiitulainenMuoviton meri -kiertueen koordinaattori
otso.piitulainen(a)luontoliitto.fi

Ville Laitinen, vapaaehtoisvastaava (Itämeri-koulutusleiri)
ville.laitinen(a)luontoliitto.fi
Puh. 0447006113