Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Ajankohtaista / Luonto-Liiton leirikesä on seikkailuja täynnä!

Luonto-Liiton leirikesä on seikkailuja täynnä!

Vaikka sitä ei ehkä heti uskoisi, kesä on täällä pikemmin kuin arvaakaan. Siitä kertovat Luonto-Liiton suositut lasten, nuorten ja perheiden luontoleirit, joita suunnitellaan jo hyvää vauhtia.
Luonto-Liiton leirikesä on seikkailuja täynnä!

Kuva: Hanna Heikkilä.

Monelle leirille ilmoittautuminen on jo käynnissä, joten nyt kannattaa toimia. Tutustu kesän leiritarjontaan omalla alueellasi ja ilmoittaudu heti!

Leirisivut päivittyvät kevään aikana koko ajan, joten jos et vielä löydä sopivaa leiriä, muista käydä katsomassa sivua kevään aikana usein uudestaan.

Millaisia leirejä Luonto-Liitto järjestää?

Leirejä on tarjolla lapsille, nuorille sekä koko perheille. Tänä vuonna järjestetään myös useita kaksikielisiä leirejä lapsille ja perheille.

Lasten telttaleireillä seikkaillaan luonnossa, ihmetellään luonnon ihmeitä, nukutaan teltassa, pelataan ja leikitään, istutaan leirinuotiolla ja tietenkin saunotaan ja uidaan turvallisessa porukassa. Tänä kesänä järjestetään myös lyhyempikestoisia lasten ensileirejä, joilla on helppo tutustua leirielämään.

Lasten päiväleireillä nähdään, miten lähellä luonto ja sen ihmeet ovat kaupungissakin. Leirillä tutkitaan lähiympäristöä, leikitään, pelataan ja askarrellaan.

Tutustu tämän kesän lastenleiritarjontaan.

Nuortenleirillä päästään irti arjesta ja koetaan luontoelämyksiä uusien ystävien kanssa. Leirillä retkeillään, tutkitaan, ihmetellään, seikkaillaan, tehdään ympäristötaidetta, uidaan, muuten vain hengaillaan. Iltaisin istutaan nuotiolla ja parannetaan maailmaa ystävien ja ohjaajien hyvässä seurassa.

Tutustu kesän nuortenleireihin.

Perheleirillä parannetaan maailmaa keskustellen, rauhoitutaan luonnon helmassa ja ennen kaikkea ollaan yhdessä perheen kanssa. Leireille voivat osallistua kaikki sukulaiset vauvasta vaariin!

Tutustu kesän perheleireihin.

Kaksi kieltä ja luonto on Luonto-Liiton, Natur och Miljön ja Helsingin yliopiston yhteishanke. Kesän aikana järjestetään useampia kaksikielisiä lasten- ja perheleirejä, jossa myös ohjaajat puhuvat sekä suomea että ruotsia.

Tutustu kaksikielisiin leireihin.

Information på svenska hittar du här: Natur och Miljö.

Kuva: Ilmari Karonen.