Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Ajankohtaista / Luonto-Liitolta uusi luontopolkumateriaali lapsille

Luonto-Liitolta uusi luontopolkumateriaali lapsille

Kosketa puuta, maista mustikkaa -luontopolkumateriaali ohjaa lapsia aistimaan ja havainnoimaan luontoa. Materiaali sopii erityisesti kouluissa, kerhoissa ja erilaisissa luontotapahtumissa käytettäväksi.

Uusi luontopolkumateriaali perustuu taiteilija Laila Nevakiven piirtämiin kuvatauluihin sekä kasvilajikortteihin. Materiaaliin kuuluu myös ohjaajan opas sekä yhtä luontopolkurastia varten hippaleikkikortit.

Kauniisti kuvitettujen korttien ja rastitehtävien avulla havainnoidaan ympäröivää luontoa. Luonnossa liikkuminen tukee lapsen terveyttä ja hyvinvointia monin tavoin ja aistiharjoitukset rikastavat kokemustamme metsästä.

Luontopolkua voi soveltaa haluamaansa ympäristöön, esimerkiksi koulun lähimetsään. Sitä voi käyttää soveltaen myös esi- ja alkuopetuksen ryhmille sekä erityislasten ryhmille. Mukana on tietoa metsästä ja luontoretken ohjaamista helpottavia vinkkejä. Materiaali soveltuu lapsille noin viidestä ikävuodesta lähtien.

Materiaalia voi lainata Luonto-Liiton keskustoimistolta. Lähetä sähköpostia osoitteeseen materiaalit(ät)luontoliitto.fi ja esitä toiveesi laina-ajankohdasta. Lainaaja maksaa palauttamisen postikulut.

Materiaalin voi myös tulostaa omaan käyttöön täältä.

kuuluu seuraaviin kategorioihin: