Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Ajankohtaista / Kerhokummin tietopaketti on julkaistu

Kerhokummin tietopaketti on julkaistu

Mistä rahoitusta kerhotoimintaan? Miten paikallisyhdistys voi toimia työnantajana? Uusi kattava kerhokummin tietopaketti on julkaistu. Tietopaketista löydät hyödylliset ohjeet ja vinkit luontokerhotoiminnan järjestämiseen omalla paikkakunnallasi.

Kerhokummin tietopakettiin on koottu yhteen Luonto-Liiton ja Suomen luonnonsuojeluliiton Kerhokummi -hankkeen aikana kertyneet kokemukset ja parhaat käytännöt. Sen avulla paikallisyhdistyksen kerhovastaava, kerhokummi, voi perehtyä kerhon perustamiseen.

”Hankkeen aikana opimme, että usein haastavinta paikallisyhdistykselle on kerhonohjaajan palkkaaminen työsuhteeseen. Tähän ja moneen muuhun kysymykseen löytyy kerhokummin tietopaketista ratkaisuvaihtoehtoja”, kertoo hankkeen vetäjänä toiminut Sini Heikkilä.

”Luontokerhotoiminta on tuonut yhdistykseen mukavaa säpinää ja paljon uusia luonnon, retkeilyn ja Norppa-liikkeen ystäviä. Lasten luontokerhoilla on erityinen merkitys luontosuhteen syntymisessä, mutta myös kaikenikäisille tarkoitettu Retkikerho näkyy vaikuttavan asenteisiin. Retkikerhon kautta yhdistykseemme on ajan myötä saanut uusia toimijoita ja lähiseudun luonto on tullut myös meille itsellemmekin paljon tutummaksi.” Oulun luonnonsuojeluyhdistyksen kerhokummi Saara Salmela kuvaa toimintaa.

Tutustu Kerhokummin tietopakettiin tästä: pdf.

Lisätiedot: Malva Green: malva.green(at)luontoliitto.fi