Search results

207 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Filter the results.
Sisältötyyppi

Uudemmat kuin

Sort by relevance · date (newest first) · alphabetically
Tiedosto Troff document (with manpage macros) Suojeluesitys Liedon kunnan Parmaharjun seudun kalliometsistä
Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiriltä Liedon kunnalle 21.11.2016
Mielenosoitus Helsingin metsien ja viheralueiden puolesta 26.10.
Helsingin yleiskaavaehdotus uhkaa kaupunkiluonnon monimuotoisuutta ja kaupunkilaisten virkistysalueita, mukaan lukien merkittäviä kulttuuriympäristöjä.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Luonto-Liiton Siilin piikki -palkinto Metsähallitukselle liito-oravan elinympäristöjen hävittämisestä Kainuussa
Luonto-Liiton liittovaltuusto myönsi viikonloppuna kymmenennen Siilin piikki –palkinnon Metsähallituksen Metsätalous oy:n Pohjanmaa-Kainuun alueyksikölle. Palkinnon perusteena ovat vuosia jatkuneet liito-oravien elinpiirejä tuhoavat vanhojen metsien hakkuut Ylä-Kainuussa.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Metsähallitus avohakkaa liito-oravien metsää – Luonnonsuojelijat vastustavat hakkuita maastossa
Metsähallitus avohakkaa parhaillaan Kainuussa Suomussalmella Leipimäen vanhaa metsää, joka on alueen viimeisiä liito-oravan elinpiirejä ja pohjoisimpia tiedossa olevia liito-oravan elinpiirejä. Alueella on tehty lukuisia liito-oravan pesähavaintoja. Luonnonsuojelijat vastustavat hakkuita maastossa.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Luonnonvarakeskuksen tuoreet tilastot liioittelevat suojeltujen metsien määrää
Luonnonvarakeskus (Luke) julkaisi tänään (15.9.) uudet metsien suojelun tilastot. Luken mukaan Suomen metsistä on suojeltu 12 %. Luku on kuitenkin harhaanjohtava. Varsinaista tuottavaa metsämaata on lakisääteisesti suojeltu hakkuilta koko maassa vain noin 5,7 %.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Malminkartanon koululaiset runoilivat uhanalaisesta lähimetsästään
Koululaisten lempipaikkoja lähimetsässä esittelevä Minun Kartanonmetsäni -näyttely on avoinna Malminkartanon kirjastossa.
Mielenosoittajat vastustavat hakkuita Lapinjärvellä
Mielenosoittajat vastustavat parhaillaan Luonnonvarakeskuksen (Luke) eilen käynnistämiä hakkuita Lapinjärven Ilveskallion ympäristössä.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Luonnonvarakeskus hakkaa uhanalaisten lajien kotimetsässä Lapinjärvellä
Suomen luonnonsuojeluliitto, Luonto-Liitto ja WWF vastustavat Luonnonvarakeskuksen (Luke) tänään alkaneita hakkuita Lapinjärven Ilveskalliota ympäröivissä valtion metsissä. Lapinjärvi on yksi itäisen Uudenmaan arvokkaimmista luontoalueista. Osa metsästä on myös geenireservimetsää, jossa on tarkoitus turvata kuusen geneettistä monimuotoisuutta.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Laajoja hakkuita suunnitellaan Helsingin Keskuspuistoon – Luonto-Liitto lyttää suunnitelman
Rakennusvirasto suunnittelee mittavia hakkuita Helsingin Keskuspuistoon. Aiotuilta hakkuukohteilta löytyi äärimmäisen uhanalaiseksi luokiteltua lahokaviosammalta ja liito-oravan elinpiiri. Luonto-Liitto vaatii hakkuusuunnitelmien keventämistä ja luontoarvojen tarkempaa selvittämistä. Järjestön aktivistit merkitsivät hakkuukohteita kylteillä maastoon lauantaina 21.11.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Kuva Troff document (with manpage macros) Kylttitempaus Helsingin Keskuspuistossa 21.11.2015
Luonto-Liiton metsäryhmän aktiivit merkitsivät Helsingin kaupungin suunnittelemia hakkuita metsään Keskuspuistossa 21.11.2015. Kuva: Sonja Martikainen
Located in kuvat / tiedotekuvat