Search results

47 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Filter the results.
Sisältötyyppi

Uudemmat kuin

Sort by relevance · date (newest first) · alphabetically
Älkää lahdatko Vapaudenpuiston puita
Savo-Karjalan Luontopiiri on tyrmistynyt Joensuun kaupungin suunnitelmista kaataa vanhat, arvokkaat ja kauniit puut kaupungin keskustassa sijaitsevasta Vapaudenpuistosta. Järjestön mielestä on nurinkurista kehittää kaupunkia vain katsomalla taaksepäin 1920-luvun alkuperäisiin suunnitelmiin. Vapaudenpuistoa arvostetaan juuri sen auringonpaisteelta suoman suojan takia ja suuret puut tuovat vehreyttä muuten viheralueiltaan pelkistetyssä ydinkeskustassa.
Located in Ajankohtaista
Järjestöt esittävät arvokkaan vaara-alueen suojelua Paljakan luonnonpuiston kupeessa
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Järjestöt EU-ministerikokoukseen osallistuvalle Tiilikaiselle: Suomen ilmastopolitiikan suunnan on muututtava
Donald Trumpin ilmoitettua Yhdysvaltojen vetäytymisestä Pariisin sopimuksesta, on EU:n johtajuus kansainvälisen ilmastopolitiikan kohtalonkysymys.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Järjestöt yrittävät estää Metsähallituksen hakkuut arvokkailla Oulujärven retkeilysaarilla
Metsähallitus suunnittelee aloittavansa mittavat hakkuut Kainuussa Oulujärven retkeilyalueeseen kuuluvissa Kuostonsaaressa ja Kaarresalossa. Suomen luonnonsuojeluliitto jätti tänään aiheesta vireillepanoesityksen, jossa se vaatii Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskusta puuttumaan hakkuisiin. Luonto-Liitto ja Suomen luonnonsuojeluliitto vaativat, että Metsähallitus jättää arvokkaat saaret hakkaamatta.
Kaavamerkinnöissä parannettavaa Helsingin yleiskaavaprosessissa
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Kuva Troff document (with manpage macros) Kylttitempaus Helsingin Keskuspuistossa 21.11.2015
Luonto-Liiton metsäryhmän aktiivit merkitsivät Helsingin kaupungin suunnittelemia hakkuita metsään Keskuspuistossa 21.11.2015. Kuva: Sonja Martikainen
Located in kuvat / tiedotekuvat
Laajoja hakkuita suunnitellaan Helsingin Keskuspuistoon – Luonto-Liitto lyttää suunnitelman
Rakennusvirasto suunnittelee mittavia hakkuita Helsingin Keskuspuistoon. Aiotuilta hakkuukohteilta löytyi äärimmäisen uhanalaiseksi luokiteltua lahokaviosammalta ja liito-oravan elinpiiri. Luonto-Liitto vaatii hakkuusuunnitelmien keventämistä ja luontoarvojen tarkempaa selvittämistä. Järjestön aktivistit merkitsivät hakkuukohteita kylteillä maastoon lauantaina 21.11.
Lausunto Evon retkeilyalueen hoito - ja käyttösuunnitelman luonnoksesta
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Lausunto Itä-Lappiin perustettavia valtion luonnonsuojelualueita koskevista asetusluonnoksista
Luonto-Liitto esittää parannuksia Itä-Lappiin perustettavien valtion luonnonsuojelualueiden rajauksiin.
Lausunto Metsähallituksen luonnoksesta Etelä-Suomen luonnonvarasuunnitelmaksi
Suunnitelmaluonnokseen on kirjattu paljon toimia, joilla on merkitystä luonnon monimuotoisuuden turvaamisessa. Suuri ongelma on kuitenkin, että käytännössä kaikki mitattavat konkreettiset tavoitteet näiltä toimilta puuttuvat.