Search results

197 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Filter the results.
Sisältötyyppi

Uudemmat kuin

Sort by relevance · date (newest first) · alphabetically
Metsähallitus kokeilee jatkuvapeitteistä kasvatusta – ympäristöjärjestöt toivovat pikaista avohakkuista luopumista
Jatkuvapeitteisen kasvatuksen menetelmän kokeileminen valtion metsissä on askel eteenpäin. Avohakkuita on kuitenkin alettava vähentää välittömästi, vaativat Avohakkuut historiaan -kansalaisaloitteen käynnistäneet järjestöt.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Haitallisia vieraskasveja torjuva hanke kannustaa suomalaisia luonnonsuojelutekoihin
VieKas LIFE on kunnianhimoinen vieraslajihanke, joka tarjoaa luonnonystäville helppoja tapoja suomalaisen luonnon vaalimiseen. Luonto-Liitto on mukana Suomen luonnonsuojeluliiton koordinoimassa hankkeessa tuottamalla vieraslaji-teemaisia kouluvierailuja.
Located in Ajankohtaista
Perjantait Gretan kanssa 21.12, 28.12. ja 4.1.
Istumme yhdessä Tampereen Raatihuoneen portailla tulevaisuutemme turvaavan ilmastopolitiikan puolesta.
Luonto-Liitto ja SLL Kainuu vaativat Metsähallitusta keskeyttämään hakkuut Hossan kansallispuiston rajalla
Metsähallitus on aloittanut hakkuut Hossan kansallispuistoon rajautuvissa vanhoissa metsissä Pistonlehdontien varressa. Luontojärjestöjen alueelle tekemän maastokäynnin perusteella hakattavaksi on osoitettu luonnontilaisen kaltaisia, runsaslahopuustoisia vanhoja metsiä. Luonto-Liitto ja Suomen luonnonsuojeluliiton Kainuun piiri vaativat, että Metsähallitus noudattaa virallista strategiaansa ja lopettaa luonnon monimuotoisuudelle arvokkaiden vanhojen metsien hakkuut valtion mailla.
Luonto-Liitto: Grafiittikaivos vaarantaa Heinäveden alueen arvokkaan ympäristön
Luonto-Liitto myöntää Siilin piikki -antipalkinnon englantilaiselle Beowulf Mining -yhtiölle sen kaivossuunnitelmasta, joka uhkaa Suur-Saimaan herkkää ekosysteemiä. Yhtiö suunnittelee Heinävedelle grafiittikaivosta useiden luonnosuojelualueiden läheisyyteen. Luonto-Liiton valtuusto myöntää vuosittain Siilin piikin ympäristön kannalta arveluttavista puheista tai teoista.
Located in Ajankohtaista
Avohakkuut historiaan -kansalaisaloite antaa suomalaisille tilaisuuden vaatia avohakkuista luopumista valtion metsissä
Ympäristöjärjestöt Suomen luonnonsuojeluliitto, Greenpeace, BirdLife Suomi, Luonto-Liitto ja Natur och Miljö käynnistävät tänään torstaina kansalaisaloitekampanjan, joka tähtää avohakkuiden kieltämiseen yhteisissä metsissämme eli valtion metsissä.
Itämerijaosto valittiin mukaan Meriroskahaasteen 10 finalistin joukkoon
Itämerijaoston ehdotus meriroskan vähentämiseksi valittiin mukaan Suomen ympäristökeskuksen järjestämän Meriroskahaasteen 10 finalistin joukkoon.
Located in Itämeri / Ajankohtaista
Luonto-Liiton Kevätpäivät 2018
Valtakunnallinen teema- ja virkistysviikonloppu kaikille luontoliittolaisille ja muille kiinnostuneille.
Located in Tapahtumat
Metsähallituksen hakkuut Paljakan luonnonpuiston ympäristössä keskeytettävä
Valtion metsiä hallinnoivan Metsähallituksen metsätalousyhtiö hakkaa parhaillaan arvokkaita luonto- ja retkeilyalueita Paljakan luonnonpuiston lähistöllä Puolangalla Kainuussa. (21.11.2017)
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Järjestöt yrittävät estää Metsähallituksen hakkuut arvokkailla Oulujärven retkeilysaarilla
Metsähallitus suunnittelee aloittavansa mittavat hakkuut Kainuussa Oulujärven retkeilyalueeseen kuuluvissa Kuostonsaaressa ja Kaarresalossa. Suomen luonnonsuojeluliitto jätti tänään aiheesta vireillepanoesityksen, jossa se vaatii Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskusta puuttumaan hakkuisiin. Luonto-Liitto ja Suomen luonnonsuojeluliitto vaativat, että Metsähallitus jättää arvokkaat saaret hakkaamatta.