Search results

152 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Filter the results.
Sisältötyyppi

Uudemmat kuin

Sort by relevance · date (newest first) · alphabetically
Järjestöt yrittävät estää Metsähallituksen hakkuut arvokkailla Oulujärven retkeilysaarilla
Metsähallitus suunnittelee aloittavansa mittavat hakkuut Kainuussa Oulujärven retkeilyalueeseen kuuluvissa Kuostonsaaressa ja Kaarresalossa. Suomen luonnonsuojeluliitto jätti tänään aiheesta vireillepanoesityksen, jossa se vaatii Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskusta puuttumaan hakkuisiin. Luonto-Liitto ja Suomen luonnonsuojeluliitto vaativat, että Metsähallitus jättää arvokkaat saaret hakkaamatta.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Järjestöt EU-ministerikokoukseen osallistuvalle Tiilikaiselle: Suomen ilmastopolitiikan suunnan on muututtava
Donald Trumpin ilmoitettua Yhdysvaltojen vetäytymisestä Pariisin sopimuksesta, on EU:n johtajuus kansainvälisen ilmastopolitiikan kohtalonkysymys.
Lausunto Metsähallituksen luonnoksesta Etelä-Suomen luonnonvarasuunnitelmaksi
Suunnitelmaluonnokseen on kirjattu paljon toimia, joilla on merkitystä luonnon monimuotoisuuden turvaamisessa. Suuri ongelma on kuitenkin, että käytännössä kaikki mitattavat konkreettiset tavoitteet näiltä toimilta puuttuvat.
Ympäristöjärjestöt: Hossan kansallispuistoa ollaan vesittämässä
Hallitus esittää metsästyksen laajaa sallimista Hossaan perustettavassa kansallispuistossa. WWF:n, BirdLifen ja Luonto-Liiton mukaan tämä olisi alueen luonnonsuojelutavoitteiden vastaista, vähentäisi kansallispuiston houkuttelevuutta ja saattaisi pienentää sen aluetaloudellisia hyötyjä.
Älkää lahdatko Vapaudenpuiston puita
Savo-Karjalan Luontopiiri on tyrmistynyt Joensuun kaupungin suunnitelmista kaataa vanhat, arvokkaat ja kauniit puut kaupungin keskustassa sijaitsevasta Vapaudenpuistosta. Järjestön mielestä on nurinkurista kehittää kaupunkia vain katsomalla taaksepäin 1920-luvun alkuperäisiin suunnitelmiin. Vapaudenpuistoa arvostetaan juuri sen auringonpaisteelta suoman suojan takia ja suuret puut tuovat vehreyttä muuten viheralueiltaan pelkistetyssä ydinkeskustassa.
Vetoomus Vienan reitin turvaamiseksi osana Suomen satavuotisjuhlallisuuksia
Luonto-Liitto vetoaa Maatalous- ja ympäristöministeriin Suomussalmella sijaitsevan historiallisen Vienan reitin suojelemiseksi.
Donald Trump ja Pariisin ilmastosopimus
Yksi on varmaa. Donald Trump ei pysty romuttamaan Pariisin ilmastosopimusta. Ainakaan heti.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet / Ajankohtaista
Luonnonvarakeskuksen tuoreet tilastot liioittelevat suojeltujen metsien määrää
Luonnonvarakeskus (Luke) julkaisi tänään (15.9.) uudet metsien suojelun tilastot. Luken mukaan Suomen metsistä on suojeltu 12 %. Luku on kuitenkin harhaanjohtava. Varsinaista tuottavaa metsämaata on lakisääteisesti suojeltu hakkuilta koko maassa vain noin 5,7 %.
Luonto-Liiton lausunto susikiintiöasetuksesta
Luonto-Liiton lausunto susikiintiöasetuksesta metsästysvuodelle 2015–2016.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Lausunto Itä-Lappiin perustettavia valtion luonnonsuojelualueita koskevista asetusluonnoksista
Luonto-Liitto esittää parannuksia Itä-Lappiin perustettavien valtion luonnonsuojelualueiden rajauksiin.