Search results

82 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Filter the results.
Sisältötyyppi

Uudemmat kuin

Sort by relevance · date (newest first) · alphabetically
Sadat ihmiset vaativat Helsingissä päättäjiltä ilmastotoimia
Sadat ihmiset ovat marssineet tänään 6.3. Helsingissä eduskuntatalolle vaatimaan Suomen päättäjiltä tekoja ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi. He ovat levittäneet ilmastotoimia vaativia banderolleja eduskuntatalon portaille. Osa mielenosoittajista on myös kiivennyt eduskuntatalon pylväisiin.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Perjantait Gretan kanssa 21.12, 28.12. ja 4.1.
Istumme yhdessä Tampereen Raatihuoneen portailla tulevaisuutemme turvaavan ilmastopolitiikan puolesta.
Järjestöt EU-ministerikokoukseen osallistuvalle Tiilikaiselle: Suomen ilmastopolitiikan suunnan on muututtava
Donald Trumpin ilmoitettua Yhdysvaltojen vetäytymisestä Pariisin sopimuksesta, on EU:n johtajuus kansainvälisen ilmastopolitiikan kohtalonkysymys.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Vastuu tupakan ympäristötuhoista kuuluu tupakkateollisuudelle
Tupakan viljely tuhoaa metsiä, savukkeiden valmistus aiheuttaa ympäristöpäästöjä ja myrkylliset tumpit jäävät luontoon. Suomen ASH ry ja Luonto-Liitto vaativat tupakkateollisuutta kantamaan vastuunsa tupakan aiheuttamista ympäristötuhoista.
Järjestöt Marrakechin kokouksesta: Ilmastosovusta siirryttävä ilmastotoimiin
Ilmastonmuutokselle haavoittuvat kehitysmaat astuivat johtoon Marrakechissa perjantaina 18. marraskuuta päättymässä olevissa ilmastoneuvotteluissa sitoutumalla sataprosenttisesti uusiutuvaan energiaan. Suomen ja EU:n kannattaa hypätä samaan junaan ja kiihdyttää energiamurrosta, suomalaiset ympäristö-, nuoriso- ja kehitysjärjestöt kannustavat.
Globaali energiamurros on alkanut – Suomen sijoitus ilmastovertailussa pudonnut
Ympäristöjärjestöt Germanwatch ja Climate Action Network Europe (CAN) julkaisivat keskiviikkona 16.11.2016 vuotuisen vertailun maiden sijoittumisesta ilmastonsuojelussa (Climate Change Performance Index eli CCPI).
Donald Trump ja Pariisin ilmastosopimus
Yksi on varmaa. Donald Trump ei pysty romuttamaan Pariisin ilmastosopimusta. Ainakaan heti.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet / Ajankohtaista
Järjestöt: Ilmastotoimien kirikilpailu alkaa Marrakechissa
Suomen ja EU:n on kiritettävä energiamurrosta Marrakechin ilmastokokouksessa, jotta Pariisin ilmastosopimuksen entistä tiukempi tavoite rajoittaa ilmaston lämpenemistä on mahdollista saavuttaa, vaativat suomalaiset ympäristö-, nuoriso- ja kehitysjärjestöt.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Järjestöt vaativat ympäristölle haitallisista tuista luopumista
Suomessa käytetään ympäristölle haitallisiin tukiin ja verohelpotuksiin noin 4 miljardia euroa vuodessa. Niitä on karsittava budjettiriihessä ja ohjattava säästyneet rahat luonnonsuojeluun, koulutukseen ja heikompiosaisista huolehtimiseen.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Järjestöt: Liman ilmastokokouksessa jätettävä jäähyväiset fossiilienergialle
Yhdeksän ympäristö- ja kehitysjärjestöä kannustaa Suomea rohkeaan yhteistyöhön ilmastokriisin ratkaisemiseksi YK:n ilmastokokouksessa Limassa. Ilmastokatastrofin estäminen vaatii fossiilisten polttoaineiden käytöstä luopumista koko maailmassa vuoteen 2050 mennessä